۸ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۴۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85183786
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرافتخارترین بانوی جودوکار ایران همچنان بدون حریف

همدان- ایرنا- «مریم بربط» بانوی پرافتخار و تاریخ ساز جودو کشور، این روزها در حالی بدون رقیب، تمرین آماده‌سازی خود را در همدان سپری می‌کند که باید مهرماه امسال در بازی‌های آسیایی هانگژو چین به مصاف حریفان خود برود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این بانوی جودوکار همدانی مردادماه سال ۱۳۹۸ با کسب مدال نقره قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه، تاریخ ساز شد.

جودوکار همدانی وزن منفی ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشورمان با کسب مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹، اولین بانوی جودوکار ایرانی بود که در رقابت‌های جوانان به مدال نقره رسید.

بربط که در این وزن تاریخ‌سازی کرد و اولین بانوی فینالیست تاریخ جودوی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا شد اکنون در شرایطی برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو تمرین می‌کند که پیش از این تمامی حریفان داخلی خود را بارها شکست داده است.

بربط حریف داخلی ندارد

«نصرالله پریچهره» سرپرست فدراسیون جودو نیز در گفت وگویی به این موضوع اشاره کرده که بربط در داخل کشور حریفی ندارد که بتواند او را به زمین بزند.

این ورزشکار همدانی تنها نماینده ایران در مسابقات جودو بازی‌های آسیایی هانگژو خواهد بود و از آنجا که پس از گذشت چهار سال از تعلیق فدراسیون کشورمان توسط مقامات جودو جهان، این زمان شهریورماه جاری به پایان می‌رسد، بربط می‌تواند با خیال راحت و آرامش بالا به مصاف حریفان برود.

سرپرست فدراسیون جودو به این نکته نیز اشاره کرده که "بربط متاسفانه در ایران حریفی ندارد که بتواند وی را شکست بدهد و به قول ورزشی‌ها او را زمین بزند، همین مساله باعث شده تا زیاد تحت فشار قرار نگیرد".

بربط متاسفانه در ایران حریفی ندارد که بتواند وی را شکست بدهد و به قول ورزشی‌ها او را زمین بزند، همین مساله باعث شده تا زیاد تحت فشار قرار نگیرد

پریچهره همچنین افزود: بنا به دعوت فدراسیون جودوی بلاروس قرار است تیم‌های ملی رده‌های سنی دختران و پسران ایران اواسط مرداد برای حضور در مسابقات با عنوان رقابت‌های کشورهای مشترک المنافع عازم این کشور شوند که از این فرصت برای انجام تمرینات آماده‌سازی بربط با یک حریف قدرتمند بلاروسی استفاده می کنیم که برای عملی شدن این مساله نیازمند حمایت وزارت ورزش و جوانان هستیم.

پرافتخارترین بانوی جودوکار ایران همچنان بدون حریف

اردوی خارجی نیاز بربط

مربی جودو بانوان استان همدان در این باره می‌گوید: اردوی خارجی نیاز اساسی بربط برای آماده‌سازی بهتر است تا بتواند به خوبی شرایط خود را محک بزند.

«کبری کرمی» افزود: البته سعی فدراسیون نیز اعزام این جودوکار پرافتخار به اردوی تدارکاتی است و امیدوارم اعتبار لازم برای این سفر هرچه سریعتر تامین شود.

وی بیان کرد: بربط در رده‌های سنی مختلف در میادین بین المللی موفق عمل کرده و اگر به لحاظ حمایتی توسط وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قرار گیرد، برای رسیدن به مدال بازی‌های هانگژو و سهمیه المپیک هم توانایی دارد.

کرمی ادامه داد: این جودوکار تنها نماینده بانوان کشورمان در مسابقات جودو بازی‌های آسیایی هانگژو است و باید به صورت ویژه مورد حمایت قرار بگیرد.

بربط تنها نماینده بانوان کشورمان در مسابقات جودو بازی‌های آسیایی هانگژو است و باید به صورت ویژه مورد حمایت قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید از این بانوی جودوکار که دارای رنکینگ آسیایی است به صورت ویژه حمایت کنند، خاطرنشان کرد: بربط سال گذشته در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به دلیل نداشتن آمادگی مطلوب از کسب نشان محروم ماند و نباید این وضعیت تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: این بانوی جودوکار علاوه بر این افتخار، در تحصیل و اخلاق نیز نمونه است و امیدواریم فدراسیون جودو و وزارت ورزش به لحاظ ورزشی و تحصیلی وی را حمایت کنند تا بتواند همچنان در این مسیر موفقیت و قهرمانی نیز گام بردارد.

نوزدهمین دوره رقابت‌های بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۲۲ به میزبانی شهر هانگژو چین در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش، ۴۸۲ ماده که مقرر بود در روزهای ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر از ۱۹ شهریور تا سه مهر سال ۱۴۰۱ برگزار شود به دلیل کرونا در چین با تصمیم شورای المپیک آسیا با یک سال تعویق در تاریخ ۱ تا ۱۶ مهر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha