فارسی‌ها بیشترین سهمیه را در تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان دارند

شیراز-ایرنا- تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان دختر و پسر ایران در حالی راهی مسابقات قهرمانی آسیا در هندوستان  شد که در ترکیب  نهایی خود هشت وزنه بردار از استان فارس حضور دارند.ورزشکاران استان فارس بیشترین سهمیه را در تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ سالهاست که وزنه برداری فارس به ویژه شهرستان مرودشت از قطب های این رشته در کشور محسوب می شود و در این سال ها ملی پوشان زیادی در رده مختلف سنی داشته و مقام هایی هم در سطح آسیا کسب کرده اند.

طرح آمایش سر زمین

بهترین روش برای شناسایی استعدادها و نخبه هاٰ،‌ طرح آمایش سرزمین استٰ‌، براین اساس هرشهرستانی که در یک رشته خاص به عنوان مثال مانند والیبال،‌ فوتبال، وزنه برداریٰ، ‌شنا و ... استعداد دارد باید در آنجا شرایط برای شکوفایی رشته مستعد فراهم شود.

ابوالفضل زارع ورزشکار دسته نوجوانان استان فارس 

شهرستان مرودشت قطب وزنه برداری کشور

شهرستان مرودشت از دیرباز تاکنون یکی از قطب‌های وزنه برداری در کشور و استان فارس محسوب می‌شود که ملی پوشان زیادی را در این رشته سخت که به عنوان پولاد سرد شهرت دارد، همواره مطرح کرده است.

عباس نجاتی، داریوش نجاتی، لهراسب بهروزی، حسن عمادی، سجاد بهروزی، جابر بهروزی، میلاد ارونگی، حمیدرضا زارع، میثم زارع، فاطمه کشاورز، علیرضا عباسپور، علی کشتکار و محمدرضا زارعی ورزشکاران این شهرستان هستند که افتخارات بزرگی را در عرصه رقابت‌های آسیایی، جهانی و کشور به ارمغان آوردند.

شهرستان نی ریز هم از مناطق وزنه بردار پرور فارس است که پیشتر مرتضی رضاییان از این شهرستان ۲ نشان نقره آسیا را کسب کرده است و پوریا اکبری هم از نی ریز اخیرا به تیم ملی دعوت شده است.

فارسی‌ها بیشترین سهمیه را در تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان دارند
عنوان

جای خالی مدال المپیک در وزنه برداری فارس

با برنامه ریزی خوب و با حمایت و سرمایه گذاری بیشتر می توان امیدوار شد که ورزشکاران فارس بتوانند در آینده نه چندان دور برای نخستین بارمدال المپیک را برای فارس به ارمغان بیاورند مشروط به اینکه به جوانان بها داده شود و شرایط پیشرفت و موفقیت آنها را در عرصه های مختلف فراهم شود.

وزنه برداران اعزامی به آسیا

در ترکیب تیم ملی پسران و دختران نوجوانان و جوان ایران، ‌فارس با داشتن هشت وزنه بردار که هفت نفر از مرودشت و یک نفر از شیراز است، بیشرین سهمیه داردٰ، خوزستان و اردبیل با ۲ وزنه بردار در رتبه های بعدی جای دارند،‌ تهران، ‌زنجان، لرستان و البرز هم هر کدام یک سهمیه دارند.

فاطمه کشاورز اهل شهر ستان مرودشت فارس است که ۲ نشان برنز جوانان آسیا درکره جنوبی در کارنامه دارد و در دسته۶۴ کیلوگرم تیم ملی جوانان وزنه برداری بانوان ایران به روی تخته می رود.

فارسی‌ها بیشترین سهمیه را در تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان دارند
تیم ملی نوجوانان و جوانان

ترکیب تیم ملی پسران اعزامی به مسابقات هندوستان

درترکیب تیم ملی پسرانٰ محراب دواسری از تهران در رده سنی نوجوانان و جوانانٰ،‌ ایلیا صالحی‌پور از خوزستان در نوجوانان و جوانانٰ‌،‌ عبدالله بیرانوند از لرستان در جوانان، فرهاد قلی‌زاده از فارس در نوجوانان و جوانان ، امیر محمد سلیمانی از اردبیل در نوجوانان حضور دارند.

همچنین محمد امین حبیبی از فارس در ‌ نوجوانان،‌ حمیدرضا زارعی از فارس در نوجوانان،‌ علیرضا نصیری از فارس در جوانان،‌ ابوالفضل زارع از فارس در نوجوانان و جوانان،‌ ابوالفضل کیانی از خوزستان در نوجوانان،‌ کوروش زارع از فارس در جوانان،‌ حسن عمادی نایب قهرمان دوره گذشته نوجوانان آسیا از فارس در جوانان، ‌طاها نعمتی مقدم از اردبیل در نوجوانان و جوانان، حمیدرضا محمدی تنها از زنجان در نوجوانان ،‌علیرضا اسفندیاری از البرز هم دیگر وزنه برداران وزن های مختلف هستند.

سید هادی پانزوان به عنوان سر مربی و سجاد بهروزی و مرتضی رضائیان از فارس هم کمک مربیان تیم ملی هستند.

بیستمین دوره پیکارهای وزنه برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا از ۲۸ جولای تا پنج آگوست برابر با ششم تا ۱۴ مرداد سال جاری در شهر دهلی نو هندوستان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha