۱۷۲ گروه جهادی سپاه شاهرود در رزمایش جهادگران فاطمی مشارکت دارند

شاهرود - ایرنا - جانشین سپاه ناحیه شاهرود گفت: ۱۷۲ گروه جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی سه در بیش از ۱۵۰ عرصه خدمت‌رسانی به مردم مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ دوم پاسدار سیدحسین میرکریمی روز شنبه در نشست خبری اعلام برنامه های رزمایش جهادگران فاطمی سه شهرستان شاهرود افزود: این رزمایش همزمان در سراسر استان سمنان از روز سه‌شنبه دهم مرداد ۱۴۰۲ به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۲ گروه جهادی در قالب ۱۲ کارگروه تخصصی در رزمایش جهادگران فاطمی سه خدمت‌رسانی می‌کنند، ابراز کرد: این کارگروه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، بهداشت و درمان، اشتغال، اقتصاد مقاومتی، کشاورزی، تبیین و آموزش به مدت سه روز در مناطق محروم و کم برخوردار خدمت ارایه می‌دهند.

۱۷۲ گروه جهادی سپاه شاهرود در رزمایش جهادگران فاطمی مشارکت دارند

سرهنگ میرکریمی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی ۶ واحد مسکونی طی سه ماه نخست امسال ساخته و تحویل خانواده‌های کم برخوردار شد، اظهار کرد: سه واحد مسکونی نیز در روستاهای بسطام و مغان طی چند روز آینده تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲ رزمایش جهادگران فاطمی به طور متمرکز توسط قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان شاهرود برگزار شد، تصریح کرد: اجرای رزمایش به مناسبت سالروز دیدار رهبر معظم انقلاب با جهادگران در سال ۹۸ در دستور کار است.

سرهنگ میرکریمی شعار این رزمایش را « خدمت‌رسانی و اخلاق‌مداری» عنوان کرد و گفت: سال گذشته بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر به منظور بهره‌مندی از وام اشتغالزایی در سامانه ثبت نام کردند.

جانشین سپاه ناحیه شاهرود با بیان اینکه ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی در مناطق محروم اختصاص یافت، ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال از این وام‌ها توسط کارآفرینان جذب شده است.

وی از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال وام برای راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه تعطیل شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: پنج واحد تولیدی با اختصاص این اعتبارها احیا شدند و به چرخه اقتصادی بازگشتند.

سرهنگ میرکریمی با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین اعتبار استان در زمینه قیر رایگان را شهرستان شاهرود جذب کرد، افزود: ایزوگام و آسفالت منازل مسکونی، مسجدها، حسینیه ها، پایگاه های مقاومت بسیج و کلانتری ها در مناطق محروم در دستور کار است.

جانشین سپاه ناحیه شاهرود ادامه داد: ۴۵ صفحه خورشیدی از ابتدای سال تاکنون در مناطق محروم نصب شد که از این تعداد ۱۵ صفحه در مدار شبکه قرار گرفته است.

بیش از ۱۹۰ پایگاه بسیج و ۱۲ حوزه محلات در شهرستان شاهرود فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha