کاخ سفید: بایدن میزبان اجلاس سه‌جانبه با سران کره جنوبی و ژاپن در کمپ دیویس است

تهران- ایرنا - کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ماه آینده میلادی نشستی سه جانبه با یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی و فومیوکشیدا نخست وزیر ژاپن در واشنگتن برگزار خواهد کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از یونهاپ، براساس اطلاعات کاخ سفید، نشست سه جانبه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی روز ۱۸ اوت (۲۷ مرداد) در کمپ دیویس به میزبانی جو بایدن برگزار خواهد. کارین ژان پی یر دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در این نشست سران ۳ کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درحالی فصلی جدید در روابط سه جانبه خود را جشن می گیرند که بر تقویت دوستی و روابط، ائتلاف و اتحاد خود تاکید می کنند.»

وی در ادامه افزود در این نشست دیدگاه سه جانبه ای برای چالش های منطقه ای و جهانی به اشتراک گذاشته خواهد شد و بر روی ارتقای نظم بین المللی براساس قوانین و تقویت رفاه اقتصادی تمرکز خواهد شد.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز برگزاری نشست سه جانبه کمپ دیویس را تائید کرد. لی دو وون سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در یادداشتی نوشت: «این نشست فرصتی مهم برای تقویت و افزایش همکاری میان آمریکا، کره جنوبی و ژاپن است تا ارزش های مشترک را در سطحی جدید با یکدیگر به اشتراک بگذارند. »

وی در ادامه افزود ما انتظار داریم ۳ کشور همکاری باتوجه به نظم و قوانین بین المللی را تقویت کنند تا مشارکتی فعال تر برای امنیت منطقه ای و جهانی و رفاه اقتصادی داشته باشند.

جان کربی هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در روابط استراتژیک نیز تاکید کرد این اجلاس نخستین نشست سران خارجی کشورها از سال ۲۰۱۵ در کمپ دیویس خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha