۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۵۵
کد خبر: 85183208
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آیین شام غریبان شهدای کربلا در یزد برگزار شد+فیلم

یزد- ایرنا- آیین شام غریبان حضرت امام‌حسین (ع) و شهدای مظلوم دشت نینوا جمعه شب با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار در یزد و شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم دارالعباده یزد به یاد مظلومیت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ٧٢تن از شهدای دشت کربلا در غروب عاشورا با افروختن شمع در نقاط مختلف، مراسم شام غریبان حسینی را برگزار کردند.

آیین معنوی شام غرییان حضرت امام‌حسین (ع) و سایر شهدای مظلوم کربلا جزو برنامه‌های خاص در استان یزد است که همه ساله همزمان با نماز مغرب و عشا در شامگاه روز عاشورای حسینی با حضور پرشور آحاد مردم به خصوص همراهی خانواده‌ها برگزار می‌شود .

در این آیین اقشار مختلف مردم و هیات‌های مذهبی در حالی که مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مرثیه خوانی می‌پرداختند از سطح محلات مختلف حرکت کرده و یاد و خاطره حضرت سیدالشهدا (ع) و سایر شهدای کربلای ۶۱ هجری قمری را گرامی داشتند.

واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به دلیل ماهیت اسلام‌خواهی، اصلاح‌طلبی و ظلم‌ستیزی‌ همواره در طول تاریخ الهام‌بخش انقلابیون و حرکت‌های اصلاحی بوده و به همین دلیل هم در دوره‌های مختلف با برگزاری مراسم عزاداری برای این قیام یاد سرور و سالار شهیدان زنده نگه داشته شده است.

امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و در دهم ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری در کربلا به شهادت رسید.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha