شور حسینی در بازار و صفه عزاخانه کرمان + فیلم

کرمان - ایرنا - همزمان با دهمین روز از ماه محرم و عاشورای حسینی بازار تاریخی کرمان و صفه عزاخانه این مجموعه به سنت هر سال میزبان هیات های سینه زنی و زنجیر زنی بود که با نظم و ترتیب خاصی در رثای شهیدان دشت کربلا به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از گذشت ۱۰ روز از محرم و فرا رسیدن موسم عزای حسینی، امروز مصادف با روز عاشورا تمامی نقاط شهر و استان کرمان سراسر ماتم و عزا شد و در هر کوی و برزن نوای عزاداری و نوحه سرایی برپا بود.

از ساعات ابتدایی امروز و با وجود گرمای به‌ نسبت شدید هوا مساجد، تکایا، حسینیه ها، بقاع متبرک و اجزای مختلف بازار تاریخی شهر کرمان مملو از جمعیت محب اهل بیت(ع) بود که آمده بودند تا ندای هیهات من الذله امام حسین(ع) را لبیک گویند.

هیات ها و دسته های سینه زن و زنجیر زن با حضور در اماکنی مانند بازار، صفه عزاخانه، تکیه عباسعلی، بیت سادات خوشرو و گلزار شهدا به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند.

عاشقان نهضت حسینی علاوه بر عزاداری با برپایی ایستگاه های صلواتی اقدام به پخش نذری و انواع غذاها مانند آبگوشت، خورشت قیمه، شله زرد، شربت و غیره در میان جمعیت عزادار کردند.

بازار تاریخی شهر کرمان و صفه عزاخانه از جمله قدیمی ترین اماکنی است که روزهای تاسوعا و عاشورا مراسم با شکوه عزاداری با حضور جمعی از هیات های عزاداری و تعداد زیادی از مردم عزادار در آنجا برگزار می شود.

بازار شهر کرمان با قدمتی ۴۰۰ ساله از مهمترین بازارهای تاریخی کشور محسوب می شود که در حال حاضر نیز علاوه بر کاربرد تجاری، در ایام و مناسبت ها مذهبی و فرهنگی نیز کارد خاص خود را دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha