۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85182345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا مرکز مراقبت تانک آبرامز در خاک لهستان ایجاد می کند

تهران – ایرنا- آمریکا و لهستان توافقی را امضاء کردند که به موجب آن یک مرکز مراقبت، تعمیر و نگهداری تانک های آبرامز ساخت آمریکا در خاک لهستان ایجاد می شود و همچنین قراراست محل استقرار نظامیان اعزامی آمریکایی در آینده به این منطقه از اروپا باشد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، تارنمای خبری اسپوتنیک با انتشار این خبر نوشت: شرکت دفاعی لهستانی «پولسکا گروپا زبروژنویا» (Polska Grupa Zbrojeniowa (PGZ) ) و شرکت آمریکایی «جنرال داینامیک لند سیستم» General Dynamics Land Systems (GDLS) )، تولید کننده تانک های آبرامز، توافق نامه‌ای را برای ایجاد یک مرکز تعمیر و نگهداری این تانک در شهر «پوزنان» (Poznan) واقع در غرب لهستان امضا کردند.

اسپوتنیک افزود: بنابر اعلام این شرکت لهستانی این قرارداد که در مورخ ۲۶ ژوئیه (۴ امرداد ماه ۱۴۰۲) به امضای طرفین رسید، حاصل توافق بین دو شرکت لهستانی و آمریکایی بوده و نتیجه پیامد مستقیم تصمیم «ماریوش بلاشاک» (Mariusz Blaszczak) وزیر دفاع ملی لهسستان جهت خرید تانک های آبرامز برای ارتش این کشور بوده و همچنین در آینده، این مرکز مورد استفاده نیروهای اعزامی آمریکا به لهستان و یا دیگر کشورهای اروپایی خواهد بود.

در ادامه بیانیه این شرکت دفاعی لهستانی آمده است: انتظار می رود تحویل نخستن بخش از تانک های آبرامز مدل «ام‌۱ ای‌۲» (M۱A۲) در اواخر سال ۲۰۲۴ صورت گیرد، وزیر دفاع لهستان در سال ۲۰۲۳ میلادی قرارداد دیگری را نیز برای ۱۱۶ عراده تانک آبرامز مدل «ام‌۱ ای‌۱» (M۱A۱) (با طرف آمریکایی) به امضا رسانده بود.

مقام دفاعی آمریکا:تحویل تانک های آبرامز به اوکراین بیشتر از یکسال زمان خواهد برد

درحالی اسپوتنیک از امضای توافق ایجاد مرکز نگهداری از تانک های آمریکایی آبرامز در خاک لهستان که در مجاورت با اوکراین است، خبر می دهد که «کریستین ورموت»، وزیر ارتش آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۱ اعلام کرده بود تحویل تانک‌های آبرامز ساخت کشورش به اوکراین به رغم درخواست‌های مداوم کی‌یف ممکن است تا یک سال یا حتی بیشتر طول بکشد.

آمریکا در آنزمان و از مدت ها پیش اعلام کرده بود که ۳۱ عراده تانک آبرامز و ۸ خودروی بازیابی M۸۸ را به اوکراین ارسال خواهد کرد اما خاطرنشان ساخته بود که تحویل این تسلیحات زمان قابل توجهی خواهد برد.

جنگ اوکراین که با نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد، واشنگتن به همراه سایر هم پیمانان خود تا کنون هرگونه مسیر دیپلماتیک برای پایان دادن به این جنگ را مانع و با حمایت های هنگفت مالی و نظامی آتش این جنگ را همچنان برافروخته نگاه داشته اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha