۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85181770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگرنی از اوضاع امنیتی سوئد به دنبال هتک حرمت قرآن/ واکنش دیرهنگام جوسپ بورل

تهران – ایرنا - سرویس امنیت داخلی سوئد (ساپو) امروز اعلام کرد که وضعیت امنیتی این کشور پس از موارد اخیر هتک حرمت قرآن و اعتراضات جهان اسلام وخیم‌تر شده و این موارد بر وجهه سوئد تأثیر منفی گذاشته است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از ساپو نوشت که سوزاندن و هتک حرمت کتب دینی و جریان نشر اکاذیب در رسانه های اجتماعی، تصویر سوئد را خدشه دار کرده است.

در بیانیه‌ این سازمان امنیتی آمده است: تصویر سوئد از یک کشور اهل مدارا، به دشمن اسلام و مسلمین و مکانی که دولت حمله به مسلمانان را مجاز شمرده و سازمان های اجتماعی می توانند کودکان مسلمان را بربایند، تغییر کرده است.

این سازمان با اشاره به آنکه خطر تروریسم در سوئد هم اکنون در سطح سه از پنج قرار دارد، افزود: وضعیت جاری، خطر افراطیون علیه این کشور را افزایش می‌دهد.

سوزانا ترهورنینگ (Susanna Trehörning)، معاون رئیس مبارزه با تروریسم ساپو به شبکه تلویزیونی سوئدی "اس وی تی" گفت: در یک وضعیت جدی قرار داریم. سطح تهدیدها افزایش یافته و احتمال وقوع یک حمله (تروریستی) وجود دارد.

بورل: هتک حرمت قرآن اقدامی تحریک آمیز است

از سوی دیگر، جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز هتک حرمت کتب دینی در سوئد و دانمارک را محکوم کرد و گفت: اقدام های افراد محرک تنها به سود کسانی است که می‌خواهند در میان ما و جوامع ما دودستگی ایجاد کنند.

وی مدعی شد: احترام به تکثر یکی از ارزش های اصلی اتحادیه اروپاست که شامل احترام به سایر جوامع دینی می شود. هتک حرمت قرآن یا هر کتاب مقدس دیگری توهین آمیز و یک اقدام تحریک آمیز آشکار است. ابراز نژادپرستی، بیگانه هراسی و عدم تحمل مرتبط با آن جایی در اتحادیه اروپا ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha