جهاد دانشگاهی متولی فعالیت‌های فرهنگی برای پاسداشت شهدای حرم مطهر شاهچراغ(ع)

شیراز - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی فارس گفت: همه فعالیت‌های فرهنگی استان‌ها برای زنده نگه داشتن یاد شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) و جلوگیری از فراموشی این جنایت تاریخی، به جهاد دانشگاهی استان سپرده شد تا با محوریت این مرکز انجام شود.

امیرحسین استقلال پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: پس از این فاجعه تروریستی در آبان ۱۴۰۱، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای از فراموشی این رخداد تاریخی جلوگیری کنند و این جنایت را به حادثه کربلا تشبیه کردند.

وی افزود: در این جهت جهاد دانشگاهی به طور جدی به این موضوع ورود کرد و در ادامه محوریت اقدامات در این زمینه به فارس سپرده شد و همه مراکز جهاد دانشگاهی سراسر کشور مکلفند اقدامات خود در پاسداشت شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) و زنده نگهداشتن یاد آن ها را به مرکز فارس ارایه کنند.

استقلال اضافه کرد: در این مسیر جهاد دانشگاهی فارس در ادامه فعالیت‌های خود، برپایی ۲ جشنواره بزرگ کشوری، چاپ و انتشار ۶ کتاب فاخر در حوزه کودک و بزرگسال و انتشار پرونده های مختلف خبری و رسانه ای را در دستور کار ۱۴۰۲ خود قرار داده است.

رییس جهاد دانشگاهی فارس گفت: طراحی اِلمان یادبود و سازه‌ای که باید کنار مزار شهدای این جنایت تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) نصب شود، در همکاری با آستان مطهر احمد بن موسی (ع) در دستور کار این نهاد قرار دارد.

استقلال با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در چهار حوزه فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اشتغال فعالیت می‌کند، افزود: از دیگر اقدامات فرهنگی این نهاد در فارس در آغاز پژوهش‌های حوزه علوم انسانی است که در همکاری مشترک با سازمان تبلیغات اسلامی کلید خورده است.

وی با اشاره به جایگاه برجسته فارس به عنوان پایتخت فرهنگ و ادب کشور، جهاد دانشگاهی این استان تنها مرکزی است که برگزار کننده ۲ جشنواره ملی (جشنواره ادبی باران وجشنواره قرآن و هنر شهود قدسی) است.

استقلال یادآور شد: فارس تنها مرکزی است که چهار خبرگزاری وابسته به جهاد دانشگاهی در آن با نیروهای متفاوت فعال است.

به گزارش ایرنا، حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح به زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت ۱۳ نفر و مجروح شدن ۳۰ نفر از هموطنان منجر شد.

این اقدام که مسئولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی را در پی داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha