۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85181640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین تشییع و وداع با یک شهید گمنام در شادگان برگزار شد

آبادان - ایرنا - آیین تشییع و وداع با پیکر پاک و مطهر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور جمعی از مردم و مسئولان محلی چهارشنبه در شادگان برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، آیین استقبال و تشییع پیکر مطهر این شهید که در فضایی آکنده از عطر شهادت و معنویت همراه بود، با اجرای زیارت عاشورا آغاز و با احترام نظامی روی دستان عشایر و مردم شهیدپرور و متدین شادگان با بیرق‌های رنگین برافراشته همراه با آیین سنج و دمام و مداحی برگزار شد.

بر اساس این گزارش این آیین از چهار راه لاله با حضور پرشور مردم آغاز و سپس پیکر مطهر این شهید تا مسجد امیرالمومنین (ع) شادگان تشییع شد.

فرماندار شادگان در این آیین گفت: شهدا با توکل، اخلاص و مجاهدت همراه با خودگذشتگی معادله دفاع مقدس را به نفع ایران تغییر دادند و عزت و اقتدار را برای کشور به ارمغان آوردند.

جمال صالح‌زاده به وصیت نامه شهدا اشاره کرد و افزود: شهدا از مسئولان و مردم می‌خواهند که مطیع ولایت باشند و مسئولان نیز با اخلاص خادم مردم بوده و در جهت رفع مشکلات مردم لحظه‌ای درنگ نکنند.

وی اظهار کرد: در تاریخ هر کشوری روزهای درخشان و سرنوشت سازی وجود دارد که مردم آن سرزمین به آن روزها افتخار می‌کنند و بی‌گمان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نیز دوران هشت سال دفاع مقدس که همراه با ایثار، شهامت، شجاعت و شهادت مردان غیور و شهیدان سرافراز می‌باشد، از روزهای ماندگار، حماسه آفرین و افتخار آمیز است.

فرماندار شادگان با بیان اینکه فرهنگ شهادت باید در نسل جوان تبیین و ترویج شود، بیان کرد: امنیت امروز ایران اسلامی مدیون حماسه‌های ماندگار و تاریخی فرزندان انقلاب اسلامی است.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است که در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از یکهزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha