۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85181635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ هزار قطعه مرغ آماده عرضه به کشتارگاه در ایلام است

ایلام - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ۴۰۰ هزار قطعه مرغ آماده عرضه به کشتارگاه است که مرغداران از عرضه آن به کشتارگاه ممانعت می کنند.

آذرنوش عموزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تولیدکنندگان با استدلال اینکه قیمت مرغ در سایر استان های کشور بالاتر از ایلام است، از عرضه مرغ به کشتارگار اجتناب می کنند.

وی افزود: هم اکنون قیمت مرغ در ایلام به ازای هر کیلو ۷۹۰ هزار ریال است که نسبت به نرخ گذاری این ماده خوارکی در استان های دیگر تفاوت دارد و همین عدم یکسانی قیمت باعث بروز مشکلاتی در استان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: مرغداران قیمت تمام شده نهاده های طیور، جوجه یک روزه و دیگر هزینه های تولید یک مرغ را در برابر قیمت عرضه آن بالا و بدون صرفه اقتصادی می دانند و خواهان افزایش بهای مرغ در استان هستند.

۴۰۰ هزار قطعه مرغ آماده عرضه به کشتارگاه در ایلام است

عموزاده میزان مرغ مورد مصرف استان ایلام ۲۳ هزار قطعه در روز است در حالیکه مقدار تولید آن از میزان مصرف استان بالاتر و بیشتر است.

وی یادآور شد: ماه گذشته یک میلیون و ۶۴۴ هزار قطعه مرغ با ۲.۰۲ برابر نیاز مصرف استان توسط ۹۴ واحد مرغداری تولید شد که نسبت به ماه خرداد افزایش ۵۰ درصدی نشان می دهد.

وی تاکید کرد: موضوع معضل عرضه مرغ در استان در قالب قرارگاه امنیت غذایی با حضور اتحادیه مرغداران و دستگاه های مرتبط، مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۴۰۰ واحد دارای مجوز مرغداری است که توان تولید مرغ تا ۶ برابر نیاز استان را دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha