نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان: زندگی و قیام امام حسین(ع) سرمشق و الگوی بشریت است

آبادان - ایرنا - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درس آزادگی و عزت را از مهمترین پیام‌های قیام عاشور دانست و گفت: زندگی و قیام امام حسین (ع) سرمشق و الگوی بشریت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله عباس کعبی چهارشنبه در جمع عزاداران حسینی شادگان اظهار کرد: اتفاق‌هایی که در جریان عاشورا و صحرای کربلا رخ داد در ابعاد مختلف زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی، عاطفی، اقتصادی و روابط اجتماعی می‌تواند الگو و اسوه همه بشریت قرار بگیرد و هر کسی که با فرهنگ عاشورا، سیره و منش یاران امام حسین (ع) آشنا شود قطعا زندگی او در مسیر رضایت الهی خواهد بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی از قیام امام حسین(ع) الهام گرفته است و مردم ایران اسلامی با علم به اینکه برای عزت باید هزینه پرداخت کرد به راه و رسم امام حسین(ع) در مقابله با ظلم قیام کردند.

آیت اللع کعبی با ذکر این نکته که در نهضت عاشورا برخی مفاهیم جایگاه عظیمی دارد، گفت: نخستین مساله‌ای که در نهضت عاشورا قابل توجه است، مساله نماز است، نمازی که به قول حضرت امام (ره) کارخانه انسان سازی و پالایش کننده روح و روان در طول شبانه روز است انسان را از انحراف در مسیر باز می‌دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه ایران اسلامی گفت: تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان از هر جنگی خطرناک‌تر است و باید هوشیار و مراقب باشیم و توسل به اهل بیت (ع) و اطاعت از ولی فقیه در این دنیای پر فریب و آشوب می‌تواند انسان را از خطرات حفظ کند.

آیت الله کعبی بیان کرد: مردم به خصوص نوجوانان و جوانان باید مواظب باشند تا فریب دروغ‌های بی‌پایه و اساس دشمنان که از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود را نخورند.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha