رعایت الگوی مصرف؛ دما در سالن توربین‌ نیروگاه بندرعباس افزایش یافته است

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه بندرعباس بر رعایت الگوی مصرف برق در تابستان امسال تاکید کرد و گفت: باتوجه به گرم شدن هوا، دما در سالن توربین این نیروگاه حدود ۶۰ سانتی‌گراد و رطوبت ۸۰ درصد افزایش یافته است و کار در این شرایط را طاقت‌فرسا می‌کند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروگاه بندرعباس، داریوش محمودی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: گرمای شدید هوا با آغاز فصل تابستان باعث افزایش چشمگیر میزان مصرف برق در کشور به‌ویژه نواحی گرمسیر شده است که با توجه به محدودیت منابع انرژی، برای پیشگیری از خاموشی برق، مدیریت مصرف برق ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

«نیروگاه بندرعباس در ورود به پیک تابستان ۱۴۰۲ افزون بر یک‌هزار و ۴۰ مگاوات تولید برق داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد؛ این نیروگاه در سال گذشته نیز ۸۵۴ و در سال ۱۴۰۰ نیز ۷۶۸ مگاوات‌ساعت تولید داشته است،»

وی بیان کرد: موضوع ناترازی تولید و مصرف انرژی را باتوجه به صنعتی بودن شهر بندرعباس و پرمصرف بودن کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی بزرگ شاهد هستیم که توصیه می‌شود هم‌وطنان در مصرف برق حداکثر صرفه‌جویی و همکاری را داشته باشند.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تاکید کرد: عبور موفقیت‌آمیز از پیک مصرف تابستان سالجاری، به همراهی مردم بستگی داشته و این مهم نیازمند رعایت الگوی صحیح مصرف برق است.

وی با اشاره به صرفه‌جویی در تابستان و حساسیت مصرف برق در این فصل ابرازامیدواری کرد: مردم استان هرمزگان با درایت، نهایت همکاری را با وزارت نیرو انجام داده که با مدیریت کردن زمان استفاده از لوازم پرمصرف برقی در خارج از پیک بار ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، نقش بسزایی در عبور از پیک برق ایفا کنند و از طریق رعایت الگوی مصرف و هوشمندانه مصرف کردن پاداش نیز دریافت کنند.

محمودی توصیه کرد: حتی الامکان دمای کولرها را در دمای آسایش یعنی همان ۲۴ درجه سانتی گراد قرارداده و از روشن کردن لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف خودداری کرده و در ساعاتی که در منزل حضور ندارند کولرهای گازی را خاموش کنند، چون این وسایل برقی به دلیل مصرف برق بالا فشار زیادی به شبکه وارد می٬کنند.

نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخار و ۲ واحد گازی با ظرفیت هزار و ۳۲۰ مگاوات به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.در حال حاضر تمامی واحدهای نیروگاه بندرعباس با تمام توان و حداکثر ظرفیت در مدار بوده و روزانه به‌طور متوسط ۲۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات‌ساعت انرژی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha