نگاه کمیته امداد به صندوق قرض الحسنه ولایت بانکداری نیست

زنجان - ایرنا - قائم مقام صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: نگاه کمیته امداد به صندوق قرض الحسنه ولایت بانکداری نیست بلکه توسعه مشارکت‌های مردمی و تقویت خدمات رسانی به جامعه هدف را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر محمدیان روز چهارشنبه در جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان، افزود: فعالیت این صندوق قرض الحسنه در جهت حمایت از خانواده، اشتغال و توانمندسازی محرومان و نیازمندان است.
قائم مقام صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با تاکید بر خودکفایی خانواده های زیرپوشش کمیته امداد و اشتغالزایی برای کاهش وابستگی آنها اظهار کرد: پیش از این کمیته امداد برای خدمات رسانی به خانواده‌های نیازمند تسهیلاتی را در قالب طرح ‌های مختلفی همچون اشتغالزایی، تسهیلات کارگشایی و کمک به خانواده زندانیان از محل واحد اشتغال کمیته امداد و همکاری بانک های عامل پرداخت می کرد.
وی با بیان اینکه کمیته امداد با تاسیس این صندوق با الگوبرداری از بانکداری اسلامی بدون ربا و رعایت موازین شرعی فعالیت می کند، اضافه کرد: این صندوق با هدف اعطای تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان و جامعه هدف کمیته امداد و همچنین جلب مشارکت خیران در امدادرسانی به این گروه راه اندازی شده است.
قائم مقام صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با بیان اینکه راه اندازی صندوق امداد ولایت تاثیر بسزایی در حل موضوعات متعدد از جمله پرداخت مستمری مددجویان دارد چون این سیستم یکپارچه شده است، افزود: علاوه بر این با راه اندازی صندوق، مبلغ واریزی حامی بلافاصله به حساب ایتام واریز می‌شود.
وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق امداد ولایت کاملا به صورت قرض‌الحسنه، پرداخت می شود، اضافه کرد: خوشبختانه مددجویان در بازپرداخت تسهیلات بسیار خوش حساب هستند و در بحث گردش مالی نیز جزو بانک های برتر هستیم.
قائم مقام صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با تأکید بر تبلیغ فعالیت های صندوق امداد ولایت به منظور جذب بیشتر خیرین، گفت: از دیگر برنامه هایی که در صندوق دنبال می شود پرداخت تسهیلات الکترونیکی بدون حضور مددجویان است.

پرداخت ۲۶ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در زنجان
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز در این جلسه، گفت: بر اساس آمارهای موجود پس از تاسیس این صندوق در استان زنجان حدود ۲۶ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.
روح اله صالحی اظهار کرد: صندوق امداد ولایت از ابتدای تاسیس آن در راستای اهداف تعیین شده به درستی حرکت کرده است.
وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که امداد در یک دهه گذشته با برنامه‌های پیش رو دنبال می‌کند، تقویت خدمات معوض قابل ارائه به جامعه هدف است، اضافه کرد: صندوق امداد ولایت در راستای تحقق این موضوع تاسیس شد و خوشبختانه در بحث خدمت رسانی موفق عمل کرده است.
صالحی با بیان اینکه صندوق امداد ولایت امروز پیشرو در ترویج سنت قرض الحسنه در کشور است، افزود: آمارهای خدمات این صندوق موید این مطلب است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه پس از تاسیس این صندوق در استان زنجان حدود ۲۶ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است، اضافه کرد: تعداد سپرده گذاران این صندوق در استان ۷۷ هزار نفر است که بخشی از اینها جامعه هدف کمیته امداد و مستمری ‎بگیران و برخی نیز خیرین و مراکز نیکوکاری هستند.
وی با بیان اینکه سال قبل ۲ هزار و ۹۲۱ فقره تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت شد، اضافه کرد: امسال هم ۴۹۷ فقره تسهیلات به مبلغ هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha