تخصیص یک هزار و ۴۵۴تن اقلام تنظیم بازار به هیات های مذهبی البرز

کرج – ایرنا - سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: یک هزار و ۴۵۴ تن انواع کالاهای اساسی تنظیم بازاری مورد نیاز هیئات مذهبی برای پخت غذای نذری تخصیص و تامین شد.

«داریوش یوسفی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با فرارسیدن ماه محرم و صفر و برپاشدن موکب ها و شروع فعالیت هیات های مذهبی و مساجد، وزارت جهاد کشاورزی در راستای تعظیم شعائر دینی و حسینی (ع) و به منظور رونق تهیه نذورات و رفاه حال شهروندان اقدام به تامین و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز این مراسم را کرده است.

وی اقلام تنظیم بازاری و کالاهای ضروری ویژه محرم برای هیئات مذهبی را شامل برنج وارداتی، شکر، گوشت قرمز منجمد و مرغ منجمد دانست و اظهار کرد: بر اساس برنامه ابلاغی مساجد و هیئت های مذهبی فعال می توانند با هماهنگی تبلیغات اسلامی نسبت به تهیه این اقلام اقدام کنند.

وی با اشاره به نحوه توزیع این محصولات بین هیأت‌های مذهبی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور توزیع مناسب و بهینه این اقلام مقرر شده توزیع این کالاها با معرفی نامه سازمان تبلیغات اسلامی استان  و شهرستانها  انجام شود.

یوسفی گفت: تاکنون ۵۴ تن مرغ منجمد، یک هزار تن برنج وارداتی هندی و تایلندی، ۳۰۰ تن شکر و ۱۰۰ تن گوشت قرمز منجمد تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه تمام این اقلام با قیمت مصوب توزیع می شود، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا انحراف در نحوه توزیع می توانند با سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ اطلاع رسانی کنند.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان البرز قیمت کالاهای تنظیم بازاری برای نذورات هیئات های مذهبی را به این شرح اعلام کرد: برنج هندی هر کیلوگرم ۳۵۰ هزار ریال، برنج تایلندی هر کیلوگرم ۲۵۵ هزار ریال، شکر هر کیلوگرم ۲۸۰ هزار ریال، مرغ منجمد هر کیلوگرم ۴۳۵ هزار ریال، گوشت گوسفند منجمد(قلوه گاه) هر کیلوگرم یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، گوشت گوسفند منجمد (گردن) یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و گوشت گوسفند منجمد (گردن) هر کیلوگرم یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال قیمت گذاری شده است.

یوسفی یادآور شد: رمز ماندگاری اسلام محرم و صفر است و همه ما وظیفه داریم در حد توان و امکان خود نسبت به برگزاری مجالس سیدالشهدا (ع) کمک و یاری به هیأت‌های مذهبی داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha