۵ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۰
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85181271
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۳۷ میلیون دلار کالا از مرز مهران صادر شد

۵ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۰
کد خبر: 85181271
۵۳۷ میلیون دلار کالا از مرز مهران صادر شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ۵۳۷ میلیون دلار انواع کالا از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ماه از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

روح الله غلامی روز پنج شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این میزان کالا با وزن یک میلیون و ۶۵ تن از طریق مرز بین‌المللی مهران صادر شده است.

به گفته وی، این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل از لحاظ ارزشی ۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان ایلام اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل سنگ، کاشی، سرامیک، آهن‌آلات، محصولات فلزی، تره‌بار، محصولات پتروشیمی، سنگ آهن، کلینکر سیمان، محصولات پلاستیکی، شیشه و محصولات آن و خودرو و قطعات آن را شامل می‌شود.

۵۳۷ میلیون دلار کالا از مرز مهران صادر شد

غلامی از رشد ۴۷ درصدی درآمد گمرکات استان با ۲۲۵ میلیارد ریال خبر داد و یادآور شد: در مبارزه با قاچاق کالا نیز با تشکیل ۲۹ پرونده به ارزش ۲۱۶ میلیارد ریال شاهد رشد ۷۶ درصدی در ارزش کالای قاچاق کشف شده هستیم.

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha