۴ مرداد ۱۴۰۲، ۲:۱۸
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85181093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیلات خودگردان فلسطین، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی را بازداشت کرد

تهران-ایرنا-جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد چهارشنبه از بازداشت یکی از رهبران این گروه توسط تشکیلات خودگردان خبر داد.

به گزارش ایرنا از شبکه الجزیره قطر، جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، «خالد ملایشه» از رهبران گردان‌های قدس را در روستای "جبع" در جنوب جنین بازداشت کرد.

بازداشت این رهبر مقاومت فلسطین درحالی است که «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین سه‌شنبه شب اعلام کرد: اگر تشکیلات خودگردان فلسطین، مجاهدان فلسطینی بازداشتی را آزاد نکند، ما در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی که قرار است در قاهره برگزار شود، شرکت نخواهیم کرد.

نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین ۲۰ تیرماه با یورش به منزل «حمزه دراغمه» اسیر آزاده تحت تعقیب رژیم صهیونیستی در طوباس، «محمد رسول» برادر او را بازداشت کردند.

این دو مبارز فلسطینی هنگام عزیمت به اردوگاه جنین جهت شرکت در مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی به این اردوگاه، توسط تشکیلات خودگردان دستگیر شدند.

تشکیلات خودگردان، ۵ مبارز دیگر عضو جنبش جهاد اسلامی که از اهالی شهرک جبع هستند را نیز به زندان‌های خود منتقل کرد؛ اقدامی که با اعتصاب غذای این مبارزان در اعتراض به جنایات تشکیلات خودگردان در قبال آنان، روبرو شده است.

هفته پیش نیز هشت گروه فلسطینی در بیانیه مشترکی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند تا بازداشت سیاسی فلسطینیان در کرانه باختری را متوقف کند.

ساکنان نوار غزه پیش تر در اعتراض بازداشت‌های سیاسی تظاهرات و این اقدام را به شدت محکوم کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha