۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۱۰
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85181011
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بشار اسد: آمریکا عامل اصلی بحران سیاسی و اقتصادی جهانی است

تهران – ایرنا – رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستاده ویژه پوتین گفت که بحران سیاسی و اقتصادی موجود در جهان ساخته و پرداخته آمریکا و غرب است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) بشار اسد روز سه شنبه در دیدار«الکساندر لاورنتیو» فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه افزود: آن ها این بحران را به منظور بی ثباتی در جهان و کاهش جایگاه روسیه و حضور بین المللی آن بوجود آوردند.

وی اضافه کرد: آمریکا و غرب، اوکراین را به عنوان ابزاری برای این هدف خود بکار گرفتند ولی آثار اجتماعی، اقتصادی و معیشتی این بحران در کشورهای آن ها عمیق تر شد.

اسد تصریح کرد: پافشاری روسیه بر مواضع خود در قبال آمریکا و غرب، نوید دهنده تولد جهانی چند قطبی است و این همان چیزی است که همه ملت ها و دولت های پایبند به قوانین بین المللی که از استقلال و حاکمیت ملی و منافع خود دفاع می کنند، خواستار آن هستند.

لاورنتیو نیز بر ادامه حمایت های روسیه از سوریه به منظور افزایش امنیت ملت سوریه و ثبات این کشور و همکاری دو کشور برای بازگشت مناسب آوارگان سوری تاکید کرد.

وی گفت: روسیه و سوریه به بعد انسانی پرونده آوارگان سوری اهمیت می دهند و با تلاش ها برای سیاسی کردن این پرونده به شدت مخالفند.

در این دیدار، دو طرف موضوع خروج نظامیان ترکیه از خاک سوریه و موضوع ارائه کمک های انسانی به سوری هایی که در مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی زندگی می کنند بررسی کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha