نیروی هوایی پاکستان برای حل چالش‌های امنیتی در منطقه با چین همکاری می‌کند

تهران - ایرنا- فرمانده نیروی هوایی پاکستان در دیدار با «لی شانگفو» وزیر دفاع ملی چین گفت: اسلام آباد مایل است با پکن در زمینه آموزش خلبان‌های پاکستانی، نگهداری تجهیزات و هواپیما و حل چالش‌های امنیتی موجود در منطقه همکاری داشته باشد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوا ، « ظهیر احمد بابر» فرمانده نیروی هوایی پاکستان امروز (سه شنبه سوم مرداد) با «لی شانگفو» وزیر دفاع ملی چین در پکن دیدار کرد.

بابر در دیدار با وزیر دفاع ملی چین گفت: اسلام آباد مایل است در زمینه های آموزش پرسنل، نگهداری تجهیزات و جنگنده ها و حل چالش های امنیتی موجود در منطقه، با پکن همکاری داشته باشد.

لی شانگفو در این دیدار نیز اظهار داشت: چین و پاکستان به عنوان «برادران آهنین» و «دوستان در همه شرایط» به تحکیم بیش از پیش روابط استراتژیک عمیق تر ادامه خواهند داد.

وزیر دفاع چین اذعان کرد: همکاری بین نیروی هوایی چین و پاکستان نتایج خوبی به همراه داشته است و پکن و اسلام آباد باید از مجموعه های آموزشی مشترک «عقاب» برای بهبودی همکاری ها استفاده کنند.

شایان ذکر است که اسلام‌آباد و پکن با وجود اختلافات شدید با واشنگتن و کارشکنی آمریکایی‌ها در بحث توسعه روابط این دو کشور، همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های دفاعی، نظامی، امنیتی، اتمی و مشارکت اقتصادی را گسترش داده‌اند.

اوایل اردیبهشت امسال نیز فرمانده ارتش پاکستان با هدف تعمیق همکاری‌های دوجانبه نظامی و دفاعی با چین، سفری چهار روزه به پکن داشت.

دو کشور علاوه بر نقطه نظرات متعدد سیاسی و دیپلماتیک، در سال های گذشته روابط نظامی - امنیتی گسترده‌ای را برقرار ساخته‌اند. به عنوان مثال پاکستان تنها کشور خارجی است که در خاک چین با این کشور رزمایش‌های مشترک نظامی برگزار کرده و همچنان برنامه های مشترک گسترده‌ای را به پیش می برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha