۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۰
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85180760
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کلاهبرداری از طریق شرط‌بندی، شیوه جدید مُجرمان سایبری در اصفهان است

اصفهان-ایرنا - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل (فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شیوه جدید کلاهبرداری از طریق سایت‌های شرط‌بندی و قُمار خبر داد و گفت: مُجرمان سایبری از ضعف آگاهی قربانیان خود سوء‌استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا ‌به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز سه‌شنبه افزود: افزایش فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی سبب شده است که سودجویان با شگردهای مُجرمانه از جمله از طریق سایت‌های قُمار و شرط‌بندی و با سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران، آنها را در دام خود گرفتار کنند.

وی اظهار داشت: کلاهبرداران با وعده‌ دادن سودهای کلان و طراحی لینک‌های اختصاصی با عناوین انفجار، بت‌زنی، پیش‌بینی و دیگر اسامی سعی در جذب افراد برای سرمایه‌گذاری در این حوزه دارند و حتی از آنها برای تبلیغات اعمال مُجرمانه‌ خود نیز استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا اصفهان به شهروندان هشدار داد که هرگونه عضویت در سایت‌های قُمار و شرط‌بندی یا تبلیغ این سایت‌ها جُرم است و این کار علاوه بر از بین بردن وقت و سرمایه، مشکلاتی از جمله به خطر انداختن سلامت روانی کاربران را بدنبال دارد، ضمن‌اینکه با فعالان این حوزه نیز برابر قانون برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیران کانال‌ها و سایت‌های قُمار برای اینکه از کلمه شرط‌بندی در تبلیغات خود استفاده نکنند، موضوع پیش بینی را مطرح کرده و از کاربران می خواهند پنل کاربری خود را شارژ و مسابقات مختلف را پیش بینی کنند.

سرهنگ مرتضی افزود: بنابراین جوانان و نوجوان که مسابقات ورزشی و نتایج آن را پیگیری می‌کنند، تحت هیچ شرایطی نباید شماره حساب و کارت بانکی خود را در اختیار مدیران این سایت‌ها قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha