اجرای خط دوم انتقال گاز به اردبیل برای رفع نیاز صنایع و اهالی لازم است

اردبیل - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: احداث خط لوله ۳۰ اینچ جدید چلوند به اردبیل نیاز چندین ساله صاحبان صنایع و اهالی استان را تامین و زیرساخت‌های انرژی را برای پویایی اقتصاد، صنعت و توسعه صادرات به ویژه در حوزه محصولات گلخانه‌ای تقویت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، کمال‌الدین میرجعفریان روز سه‌شنبه در جلسه بررسی طرح‌های توسعه زیرساخت‌های انرژی در استانداری اردبیل اظهار کرد: با توجه به تامین لوله و اقلام مورد نیاز این پروژه و آمادگی شروع عملیات توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، تمهیدات لازم برای کلنگ‌زنی آن باید در هفته دولت امسال انجام شود.

وی همچنین خواستار شروع عملیات اجرایی خط انتقال گاز چلوند به اردبیل و همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مسئول در این زمینه شد.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار اردبیل افزود: کارگروه‌های رفع موانع و مشکلات طرح مذکور، در ادارات و دستگاه‌های ذیربط به بررسی موضوعات پرداخته و اقدامات اجرایی نیز توسط پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل روند اجرای خط دوم انتقال گاز صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به در حال اجرا بودن ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در استان و نیاز این طرح‌ها به گاز، خط دوم گازرسانی به استان را در تامین انرژی بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز، انجام طرح‌های نوین کشاورزی و ایجاد صنایع وابسته بسیار مهم دانست.

میرسعید سیدمتین گفت: برای تقویت زیرساخت انرژی شمال استان با توجه به ابلاغ واگذاری احداث فاز ۲ خط انتقال گاز ۱۶ اینچ پارس‌آباد - شهرک گلخانه‌ای به طول ۲۵ کیلومتر به شرکت گاز استان اردبیل ، علاوه بر تامین کالا و تحصیل اراضِی پروژه مذکور، پیمان‌سپاری و انتخاب پیمانکار با اولویت ویژه در دست اقدام است.

وی خط دوم انتقال گاز به اردبیل را پیشران انرژی و توسعه صنعت و پایداری گاز در فصول سرد دانست و خواستار همکاری دستگاه‌های مرتبط برای تسهیل و تسریع اقدامات شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در اجرای خط دوم انتقال گاز از مسیر چلوند به اردبیل به موازات خط ۳۰ اینچ موجود و به طول ۵۵ کیلومتر شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و بخش‌های مرکزی و شمالی آن از مناطق سردسیر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha