۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85180529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵۰ مشترک آب «بدمصرفـ» در مشهد شناسایی شد

۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85180529
۳۵۰ مشترک آب «بدمصرفـ» در مشهد شناسایی شد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ٣۵٠ مشترک آب «بدمصرف» در بخشهای خانگی و  غیرخانگی در این کلانشهر شناسایی شدند.

حسین اسماعیلیان روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مصوبه قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، طرح برخورد با مشترکان بدمصرف در قالب پنج گروه شامل بخشهای خانگی، باغ ویلاها و خانه باغ ها، دستگاه های اداری و اجرایی، هتلها و مهمانپذیرها و کارواشها و انشعابات غیرمجاز در دستور قرار گرفت.

اسماعیلیان گفت: در این راستا ۲۳۵ مشترک در بخش خانگی، ۱۹ مشترک در بخش باغ ویلاها، ۱۵ مشترک در بخش دستگاههای اجرایی، ۲۹ مشترک در بخش هتلها و ۵۲ مشترک در بخش کارواشها با مصرف بیش از یک و نیم برابر ظرفیت قراردادی شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: در بخش خانگی مشترکان بد مصرف با مصارف بیش از ۳۰ متر مکعب در ماه که ٢ برابر الگو آب مصرف می کردند، شناسایی و پیامک هشدار قطع در صورت عدم مدیریت مصرف برای آنان ارسال شد.

مدیر عامل آبفا مشهد افزود: تحلیل مصرف مشترکان با قرائت مصارف روزهای بعد از ارسال پیامک، طی ٢ مرحله نشان داد که بیش از نیمی از مشترکین، مصرف خود را مدیریت و به اهداف شرکت نزدیک شده اند، مشترکین خانگی نیز که مصرف خود را مدیریت نکرده اند در لیست قطع قرار گرفتند.

وی درخصوص مشترکین بدمصرف باغ ویلاها و خانه باغ ها افزود: ۱۹ مشترک بد مصرف در بخش باغ ویلاها و خانه باغها با مصارف بیش از ۴۵ مترمکعب در ماه شناسایی و نسبت به قطع انشعابات آنان اقدام شد که پس از پرداخت بدهی ها و اخذ تعهد جهت رعایت الگوی مصرف، وصل انشعاب آب انجام و پس از رصد ۱۰ روزه در صورت تکرار بد مصرفی، انشعاب آنان به مدت یک دوره قطع مجدد می شود.

به گفته وی، مشترکین باغ ویلا با مصرف بیش از ۳۰ مترمکعب در مرحله بعد مورد اقدام قرار خواهد گرفت.

اسماعیلیان گفت: به منظور افزایش اثربخشی فعالیتهای اجرایی، استفاده از ظرفیتهای سایر دستگاهها برای گذر از تنش آبی در دستور کار قرار گرفت که به همین منظور قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد با حضور فرماندار و مسوولان شرکتهای آب منطقه ای خراسان رضوی، آب و فاضلاب مشهد، دادگستری، نیروی انتظامی و دستگاه های تاثیرگذار تشکیل و برنامه هایی برای گذر از این بحران به تصویب رسید.

٩٩ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی شدید و ۶٠ درصد از این گستره در وضعیت خشکسالی بسیار شدید است.

ارائه خدمات آب و فاضلاب به کلانشهر مشهد و ۳۰۰ روستا در این شهرستان بر عهده شرکت آب و فاضلاب مشهد است.

آب مورد نیاز مشهد از ۵۰۰ حلقه چاه، ٢ رشته قنات، یک رشته چشمه و سدهای دوستی، کارده، ارداک و طُرق تامین می شود و با توجه به اینکه حجم ذخیره آب در سدهای مشهد به کمتر از ١٧ درصد رسیده است تلاش می شود از ذخیره سدها حداقل استفاده شود تا در شرایط بحرانی از این ذخیره برداشت شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha