دام برای قربانی ماه محرم از مراکز تحت نظارت دامپزشکی استان سمنان خریداری شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به خطر ابتلا به بیماری تب کریمه‌کنگو از طریق دام آلوده، گفت: شهروندان و خیران برای تهیه دام زنده به منظور قربانی در ماه محرم به میادین عرضه دام و مراکز تحت نظارت دامپزشکی مراجعه کنند.

حمیدرضا حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: شهروندان تا جای ممکن از ذبح دام در معابر عمومی و تکایا خودداری کنند و ذبح دام تا جای ممکن، در کشتارگاه و یا مکان‌های تعیین شده به وسیله شهرداری که دارای حداقل امکانات بهداشتی است، انجام شود، تا از هرگونه عواقب و تبعات بهداشتی ناشی از کشتار دام در شرایط غیربهداشتی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه دامداران، چوب‌داران، کارکنان دامپزشکی، دامپزشکان و سلاخ ها، بیش از دیگران در خطر احتمال ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو قرار دارند و باید بیش از پیش مراقب باشند، بیماری ویروسی تب کریمه کنگو دارای مشخصه ظاهری در گوشت نیست و تنها راه اطمینان از مصرف گوشت، استفاده بعد از ۲۴ ساعت نگهداری در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: دام در کشتارگاه‌ها با نظارت دامپزشکی ذبح و بعد از ۲۴ ساعت نگهداری در سردخانه کشتارگاه ها، در بازار عرضه می‌شود و شهروندان با خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه گوشت از ابتلا به بیماری مصون می مانند.

وی اظهار کرد: ۳۴ گروه دامپزشکی استان سمنان در قالب ۱۸ گروه ثابت و ۱۶ گروه سیار بر ذبح بهداشتی و شرعی، کنترل دام و لاشه و نحوه نگهداری آن، در ماه محرم نظارت دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: برای حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه، تامین امنیت غذایی و سلامت مصرف کنندگان گوشت دام‌های قربانی، ۳۴ گروه متشکل از ۲۵ دامپزشک، ۳۰ بازرس بهداشت گوشت و ۱۳ ناظر شرعی، در نقاط مختلف استان سمنان ساماندهی شدند که بر ذبح بهداشتی و شرعی در ماه محرم در استان نظارت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهروندان می توانند طی تماس با اداره دامپزشکی محل سکونت خود و یا تماس با سامانه اطلاع رسانی و ارتباطات مردمی به شماره ۱۵۱۲ از خدمات رایگان نظارت بهداشتی و شرعی تیم‌های دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی در ایام محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برخوردار شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha