اعضای شورای شهر مشهد خواستار تخصص‌مداری در تغییرات مدیریتی شدند

مشهد- ایرنا- برخی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص نحوه انتصابات جدید شهردار این کلانشهر واکنش نشان دادند و خواستار تخصص‌مداری در این خصوص شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر مشهد روز دوشنبه در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار کرد: ثبات مدیریتی از الزامات کارآمدی است، لذا شهردار اگر بنای تغییر دارد باید این فرآیند را تسریع کند.

حمید ضمیری افزود: مدیریت جهادی، مدیریت انقلابی و فسادستیزی از اصول مهم در تغییرات مدیریتی است و چنانچه این اصول در تغییرات لحاظ نشود، اهداف مدیریت شهری محقق نمی شود.

وی اضافه کرد: انتصابات مبتنی بر روابط، قوم گرایی و منافع شخصی مصیبت برای مردم و مدیران به همراه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: فشارهای زیادی در حوزه انتصابات به شهردار این کلانشهر وارد می شود اما نباید این فشارها منجر به تغییر مسیر انتخاب مدیران جهادی و انقلابی شود.

لزوم تخصص‌مداری در انتصابات

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه اظهار کرد: فساد نتیجه عدم شفافیت و عدم شایسته سالاری است.

خلیل موحدی افزود: گاهی در جریان انتصابات جدید و تغییر مدیریتی فشارهایی از بیرون مجموعه وارد می شود و این فشارها باعث ورود افراد ناشناس و غیرمتخصص به مجموعه مدیریت شهری می شود.

وی اضافه کرد: شهردار باید با این پدیده نامیمون مقابله کرده و در انتصابات به رزومه و تخصص توجه داشته باشد.

سهم خواهی خارج از مجموعه مدیریت شهری

دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهار کرد: شهردار این کلانشهر در ظاهر خود را وابسته به جریان اصولگرا می داند اما در عمل وابستگی به اصولگرایی نمی‌بینم.

مجید دبیریان با بیان اینکه در انتصابات شهرداری حواشی زیادی وجود دارد، افزود: عضوی از شورای قرار نیست در انتصابات دخالت کند اما انتصابات نباید با نظرات خارج از مجموعه مدیریت شهری انجام شود.

وی تاکید کرد: حفظ آبروی افراد خط قرمز شورای شهر است، در فرآیند انتصابات حفظ حرمت افراد ضروری است.

عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: موج استعفا در شهرداری شروع شده، نباید مدیران توانمندی که برایشان هزینه شده را از دست بدهیم.

مدیران انقلابی معرفی شده هیچیک منصوب نشدند

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: قصد نداریم دوباره برای انتخاب شهردار مشهد توبه کنیم لذا مدیران کارآمد و انقلابی را به شهردار معرفی کرده ایم که البته هیچ یک نیز منصوب نشدند.

موسی الرضا حاجی بگلو افزود: برخی از اعضای شورا به دنبال انتصابات جدید در شهرداری هستند، اما ما را به دلیل معرفی مدیران انقلابی به شهردار نقد می کنند.

فروردین ماه امسال اعضای شورای اسلامی شهر مشهد "محمد رضا قلندر" را به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha