۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85179226
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

ماهانه نزدیک به ۱۱ میلیون جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در گیلان انجام می‌شود

رشت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ماهانه نزدیک به ۱۱ میلیون جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در مرغداری‌های استان انجام می‌شود گفت: این میزان تولید جوجه برای مصرف استان است و مازاد آن به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

صالح محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به فعالیت ۹۶۰ واحد مرغداری در گیلان اظهار کرد: روزانه بیش از ۵۵۰ تن گوشت مرغ گرم در استان تولید و روانه بازار فروش می‌شود.

وی با اشاره به ارسال روزانه ۲۵۰ تن مرغ به استان‌های تهران و البرز خاطر نشان کرد: در ایام پیک سفر مانند نوروز با توجه به ورود گردشگران به گیلان مرغ گرم بیشتری در استان روزانه نزدیک ۳۳۰ تا ۳۴۰ تن توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه نزدیک به ۷۵ درصد فعالیت‌های صنعت طیور در گیلان در غالب زنجیره بوده و این استان در زنجیره تولید نیز از رتبه نخست برخوردار است، اضافه کرد: هشت زنجیره تولیدی بزرگ " از تولید جوجه یک روزه تا خوراک دام" در استان فعال است.

وی با بیان اینکه مشکلات صنعت طیور برای همه کشور یکی است، اضافه کرد: کار کردن در زنجیره تولید باعث می‌شود پایداری در زمان بحران‌ها بیشتر باشد ضمن اینکه از طرف شرکت‌های اصلی زنجیره حمایت می‌شوند، در مجموع نوساناتی در موضوع نهاده‌ها و قیمت وجود دارد که قطعا مشکلاتی ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: استان‌های شمالی با توجه به شرایط آب و هوایی از بیشترین تولید مرغ برخوردارندف بنابراین در این استان‌ها ضریب تبدیل متفاوت و شرایط دما به‌گونه‌ای است که تلفات کمتری را شاهدیم و مزیت نسبی برای تولید طیور در گیلان نیز نسبت به سایر استان‌ها بهتر است.

وی با اشاره به عدم ثبات قیمت‌ فروش مرغ در سایر استان‌ها عنوان کرد: در استان‌های دیگر با کاهش جوجه‌ریزی، تولید نیز نزولی می شود و بر این اساس برای حفظ بازار و برای خارج کردن قیمت مرغ از نرخ مصوب اقداماتی صورت می‌گیرد که این کار موجب خروج غیر رسمی مرغ از گیلان می‌شود و کار را در این استان سخت می‌کند.

محمدی خاطر نشان کرد: قیمت مصوب فروش مرغ در گیلان ۷۳ هزار تومان است اما با توجه به اینکه استان‌های همجوار قیمت بالاتری دارند در هفته گذشته ناگزیر، چند هزار تومان قیمت مرغ را افزایش دادیم تا با این کار مانع خروج غیر رسمی مرغ از استان شویم ضمن اینکه با تعادل جوجه‌ریزی در سایر استان‌ها پایداری تولید خواهیم داشت و بازار به آرامش می‌رسد.

بر اساس بررسی‌های میدانی از بازار گیلان، هر کیلو مرغ در این استان ۸۰ هزار تومان یعنی بالاتر از نرح مصوب ۷۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بر اساس آخرین آمار ۲۱ کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۳۵ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۰۰ قطعه در هر دوره در استان گیلان فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha