شنا در خزر ممنوع شد

۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱
کد خبر: 85179196
شنا در خزر ممنوع شد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از اواخر وقت امروز تا ظهر روز پنجشنبه این هفته ناامن اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا همراه با عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از اواخر وقت امروز دوشنبه با وزش باد شدید مواج و برای فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک و دور از ساحل در مناطق غربی استان تا ۱۷ و در مناطق نزدیک و دور از ساحل در مناطق مرکزی و شرقی نیز تا ۱۵ بر ثانیه پیش‌بینی شده است که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۲.۵ متر در مناطق نزدیک ساحل و ۳.۵ متری در فرا ساحل خواهد شد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک و متوسط، اختلال در تردد شناورهای بزرگ و احتمال آسیب به قفس های پرورش ماهی را نیز به همراه خواهد داشت.

شنا در خزر ممنوع شد

هواشناسی مازندران در این اخطاریه سطح زرد، علاوه بر توصیه بر خودداری از ترانزیت دریایی، هرگونه شنا و فعالیت های تفریحی در خزر را نیز طی این مدت ممنوع اعلام کرد.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha