حل مشکل مدیریت دوگانه در  شهر صدرا شیراز با درایت و دوراندیشی دولت سیزدهم

شیراز-ایرنا-وجود مدیریت دوگانه طی سه دهه گذشته به خصوص با رشد جمعیت شهر جدید صدرا در ۱۵ سال اخیر همواره موجب بروز مشکلاتی برای ساکنان تنها شهر جدید فارس شده که بالاخره گره این مشکل در دولت سیزدهم و با تدبیر استاندار فارس باز شد.

به گزارش ایرنا، وجود مدیریت ۲ گانه بین شهرداری و شرکت عمران شهر جدید صدرا که متولی ایجاد زیرساخت در این شهر است همواره ساکنان این شهر را با مشکلات زیادی مواجه می کرد.

شهر جدید صدرا در اوایل دهه ۷۰ در غرب شیراز ایجاد شد و اگر مسافت آن نسبت به مرکز شهر سنجیده شود حدود ۲۰ کیلومتر با این کلانشهر فاصله دارد و قرار بوده صدرا سرریز جمعیت مرکز فارس را در خود جای دهد که اینک مردمش آن را انباشته از مشکلات می دانند.

‌اگر بگوییم مشکلات تلنبار شده و لاینحل مانده شهر جدید صدرا به مثنوی هفتاد من کاغذ تبدیل شده سخن گزافه‌ای نیست،صدرا با وجودی که نام شهر را با خود به یدک می کشد ولی از اغلب مولفه های شهری بی بهره است.

مردم ساکن صدرا به خبرنگار ایرنا گفتند که گسترش این شهر بدون برنامه ریزی و در نظر گرفتن زیرساخت های لازم بوده و در نتیجه با رشد جمعیت مشکلات صدرا نیز افزایش یافته به گونه ای که اکنون این شهر با کوهی از مشکلات تلمبار شده مواجه است که حل آنها تنها عزمی جهادی و همه جانبه طلب می کند.

شروع عملیات احداث شهر صدرا در سال ۷۲ با هدف اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز کلید خورد ولی گسترش و رشد جمعیت این شهر در دهه اخیر همه را غافلگیر کرد به گونه‌ای که گفته می شود زیرساخت‌های این شهر دیگر جوابگوی جمعیت ساکن آن نیست.

جای خالی مدیریت واحد طی سه دهه

اهالی صدرا به دلیل نزدیکی به کلانشهر شیراز واینکه اکثراً در شیراز شاغل هستند توقع خدمات رسانی و امکاناتی همسطح این کلانشهر را در صدرا دارند و طی ۱۵ سال گذشته با رشد زیاد جمعیت این شهر که اکنون از بسیاری از شهرستان های فارس نیز بیشتر است اما فرمانداری و حتی بخشداری بعنوان مدیریت ارشد این شهر وجود ندارد.

بسیاری از کارشناسان مسایل شهری جمعیت صدرا را در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار نفر تخمین می زنند و این تعداد جمعیت از بسیاری شهرستان های فارس بیشتر است و به گفته بسیاری از کارشناسان صدرا اکنون دومین شهر پرجمعیت فارس است اما با این وجود همواره دود نبود مدیریت یکپارچه شهری در صدرا به چشم ساکنان می رفت تا اینکه بالاخره استاندار فعلی با تدبیری این گره کور چند ده ساله را باز کرد.

حل مشکل مدیریت دوگانه در  شهر صدرا شیراز با درایت و دوراندیشی دولت سیزدهم
خبر خوب تابستانی استاندار برای اهالی صدرا

استاندار فارس تیرماه امسال و در دهه کرامت با حضور در جمع نمازگزاران شهر صدرا حامل خبرهای خوب و تصمیمات کارشناسی برای حل مشکلات مردم این شهر جدید بود، در راستای کاهش مشکلات شهروندان شهر جدید صدرا، اختیار فرماندار شیراز در رابطه با این شهر جدید به مدیرعامل شرکت عمران صدرا تفویض می شود.

محمدهادی ایمانیه در جمع نمازگزاران شهر صدرا گفت: شهر صدرا، بعد از شیراز پرجمعیت ترین شهر استان است. قبول داریم آنطور که شایسته مردم است به این شهر توجه نشده است؛ لذا وظیفه داریم برای حل مشکلات آن، همه تلاش و توان خود را به کار گیریم.

استاندار فارس چند مدیریتی را یکی از زمینه های بروز مشکلات و مسائل این شهر جدید عنوان کرد و گفت: شهر صدرا، هم مدیرعامل دارد و هم شهردار؛ اما فرماندار ندارد.

وی ادامه داد: مشکلات متعددی برای شهرستان شدن صدرا وجود دارد اما وظیفه داریم نسبت به حل مشکلات مردم در شرایط فعلی اقدام کنیم؛به همین دلیل اختیار فرماندار شیراز در رابطه با شهر صدرا، به مدیرعامل این شرکت تفویض می شود.

وی افزود: مقدمات و زمینه های استقرار نمایندگان ادارات در این شهر از جانب شرکت توسعه و عمران شهر صدرا مهیا شود تا از اواسط سال جاری هر اداره با اولویت دستگاه های پر مخاطب یک نماینده در این شهر داشته باشد؛ سازمان‌ها نیز برنامه‌ای با زمان بندی مشخص برای استقرار دائم ادارات خود در این شهر تدوین و ارائه دهند.

حل مشکل مدیریت دوگانه در  شهر صدرا شیراز با درایت و دوراندیشی دولت سیزدهم

استقلال اجرایی صدرا پس از سالها انتظار

فرماندار شهرستان شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شهر جدید صدرا از دیرباز با معضل ۲ مدیریتی شهرداری و شرکت عمران مواجه بود و همواره این مشکل طی حدود سه دهه گذشته وجود داشت و این دو نهاد همیشه نسبت به یکدیگر ابراز گلایه می‌کردند که در امور یکدیگر دخالت می کنند و این مساله همیشه باعث خلل در امور این شهر جدید می‌شد.

لطف الله شیبانی افزود: براساس تدبیر استاندار فارس برای خروج این شهر از وضعیت مدیریت ۲ گانه اختیارات غیرامنیتی و انتظامی که قابل تفویض نیست به مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا واگذار شود.

فرماندار شیراز ادامه داد: براساس این تدبیر یک نمایندگی به مدیرعامل شرکت عمران صدرا داده شد تا مسایل اداری و اجرایی این شهر جدید پیگیری شود.

وی اضافه کرد: براساس این تدبیر مدیریت امورات اجرایی و عمرانی شهر جدید صدرا با هدف شکل گیری مدیریت واحد در این شهر جدید به مدیرعامل شرکت عمران واگذار شده است.

شیبانی تاکید کرد: شهر جدید صدرا اما از لحاظ تقسیمات کشوری همچنان زیرمجموعه شیراز و فرمانداری این شهرستان قرار دارد اما مدیریت مسایل اداری از طرف فرماندار شیراز به مدیرعامل شرکت عمران این شهر جدید تفوض شده تا موارد پیگیری شود.

وی اظهار کرد: موارد و تصمیم گیری های صورت گرفته در شهر جدید صدرا باید به تائید فرماندار نیز برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha