۲ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 5478
کد خبر: 85179003
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حافظان راه خاش به کدامین گناه مظلومانه به شهادت رسیدند

زاهدان- ایرنا- شهدای غیور پلیس راه محور خاش - تفتان در ماه مُحرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر همانند سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) غریبانه در خون خودشان غلتیدند و در راه حفظ نظم، آرامش و امنیت جامعه به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا، شهید شده‌اند؛ آن هم در راه تامین امنیت مردم در جاده‌ها و انضباط ترافیکی، کاهش تلفات جاده‌ای، افزایش ایمنی سفرهای تابستانه؛ سینه ستبر کردند در برابر هر آنچه رذالت و نامردی و ناجوانمردی است؛ آن هم به ضرب گلوله.

در راه خدمت، دغدغه ارائه خدمات مطلوب به مردم را داشتند تا جایی که برایش جان داده و از پدر و مادر و همسر و حتی فرزند خردسال هم چشم پوشیدند.

در پی اقدام کور تروریستی معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی علیه واحد گشتی پلیس راه، روز گذشته یکم مرداد ماه ۱۴۰۲ چهار تن از عوامل پلیس راه که در تامین امنیت مردم در جاده‌ها مشغول خدمت در محور خاش _ تفتان بودند به فیض شهادت نائل آمدند.

براستی که دشمنان ایران اسلامی برای گرفتن جان پدران این سرزمین و امثال مهدی الله پور، رضا اسمعیلی، محمدرضا شیخی و حسن وحیدی لحظه شماری می‌کنند تا فقط بتوانند حتی برای لحظاتی هم که شده کشور را نا آرام کنند و از آب گل آلود برای خود ماهی بگیرند. آنها به خوبی می‌دانند چه گنجی در این کشور نهفته است که اینگونه زمین و زمان را به هم می‌دوزد تا به هر قمیتی شده زهر خود را روی این ارض مطهر بریزد.

سیستان و بلوچستان نگین زیبایی در دل ایران به شمار می رود و وحدت و همدلی مردم علی رغم محرومیت ها در دنیا مثال زدنی است و همین امر موجب شده تا دشمنان این آب و خاک همواره برای خدشه وارد کردن به آن دست به هر دسیسه ای بزنندقریب به پنج سال پیش شامگاه ۲۴ بهمن ۹۷ بود خبر حمله تروریستی به اتوبوس سپاه در جاده خاش - زاهدان مربوط به لشکر۱۴ امام حسین(ع) اصفهان منجر به شهادت ۲۷ تن از جوانان غیور این کشور شد که خبرش غوغایی همچون صحرای کربلا به پا کرد و امروز بار دیگر در همین جاده چهار نفر از فرزندان دیگر ملت به خشم کینه و عناد عده‌ای اجیر شده با یک حمله تروریستی به فیض شهادت نائل آمدند و مردم چهار شهر شیراز، اصفهان، خراسان شمالی و مازندران که نه؛ مردم کشور را در روزهایی که سوگوار سید و سالار شهیدان بودند، در حزن و ماتم بیشتری فرو برد.

شهدای غیور پلیس راه محور خاش - تفتان در ماه مُحرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر همانند سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) غریبانه در خون خودشان غلتیدند و در راه حفظ نظم ، آرامش و امنیت جامعه ، مظلومانه جان خود را تقدیم کردند؛ خون این شهدا گواهی است بر این حقیقت که گروه‌های مزدور تروریستی وابسته به استکبار به زودی به نقطه پایانی و افول نزدیک خواهند شد چرا که خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی اشرار و معاندین کوردل مصمم‌تر خواهد کرد و این اقدام کور و بزدلانه قطعا بی پاسخ نخواهد ماند.

حافظان راه خاش به کدامین گناه مظلومانه شهید شدند

هدف اقدامات تروریستی از بین بردن وحدت شیعه و سنی

یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان ضمن محکومیت اقدام ناجوانمردانه حادثه تروریستی در جاده خاش – تفتان، بیان کرد: هدف عاملان این حادثه تروریستی شوم، از بین بردن امنیت و ایجاد اخلال و ناامنی در کشور است.

محمدنبی کرد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: تروریست‌های کوردل دل با انجام این حرکات و دسیسه‌های شوم قصد دارند استان را نا امن جلوه داده و نمی‌خواهند خدمات و توسعه برای استان انجام شود اما مردم ولایت مدار این خطه از کشور با وحدت و همبستگی برای توسعه استان تلاش خواهند کرد.

وی تاکید کرد: خواستار شناسایی و پاسخ قاطع به عاملان این جنایت از سوی دستگاهای متولی هستیم.

این سرطایفه تاکید کرد: معاندان و افراد اجیر شده در گروه‌های تروریستی اگر ذره‌ای وجدان و انسانیت داشتند، اقدام به ترور ناجوانمردانه مدافعان جان و امنیت مردم آن هم در ماه محرم که همگان سوگوار عزای سیدوسالار شهیدان هستند، نمی کردند.

وی تاکید کرد: افرادیکه خود را مدعی حقوق بشر دانسته و شعار عدالت و آزادی سر می دهند پاسخ دهند که این افراد چه گناهی مرتکب شدند که اینگونه با قساوت قلب در راه خدمت به مردم به گلوله بسته شدند.

حافظان راه خاش به کدامین گناه مظلومانه شهید شدند

خواسته ملت، برخورد قاطع با عاملان حادثه تروریستی

یک عالم اهل‌سنت با محکومیت اقدام تروریستی در جاده خاش- تفتان، بیان کرد: این اقدام ناجوانمردانه معاندان را که منجر به شهادت نیروهای جان‌برکف نیروی انتظامی شد به‌شدت محکوم می‌کنیم.

مولوی یوسف گرگیچ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیام ما به معاندان و اشرار و گروه‌های تروریستی که سالهاست اقدام به برهم زدن نظم و امنیت و وحدت در ایران اسلامی می‌کنند، این است که کور خوانده‌اند توطئه و دسیسه های کور شما و اربابانتان جز رسوایی و هلاکت خودتان ارمغان دیگری برای شما ندارد، این ملت با شهادت مقاوم تر و متحدتر می شود.

این عالم اهل سنت خواستار برخورد اشد مجازات با عوامل این حادثه تروریستی شد و افزود: درخواست همه مردم از مسوولان قضایی و نیروهای مسلح این است که نگذارند تا این گروه‌های معاند با کارهای خرابکارانه در میان مردم ورود و اخوت و همدلی بین مردم را کمرنگ کنند.

مولوی گرگیچ ادامه داد: تفرقه بین شیعه و سنی و ایجاد جنگ روانی هدف دشمن است مردم باید هوشیار و با بصیرت باشند.

به گزارش ایرنا در اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی پلیس سیستان و بلوچستان آمده است: بر اثر حمله تروریستی به واحد گشت پلیس راه در محور خاش به تفتان چهار نفر از ماموران پلیس راه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دادستان زاهدان گفت: در این حادثه تروریستی مهدی الله پور، رضا اسماعیلی، محمدرضا شیخی و حسن وحیدی از نیروهای کادر پلیس راه به شهادت رسیدند.

مهدی شمس آبادی اظهار کرد: دستور قضایی برای دستگیری عوامل این حادثه صادر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha