۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85178748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قطر در امارات سفیر تعیین کرد

۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴
کد خبر: 85178748
قطر در امارات سفیر تعیین کرد

تهران- ایرنا- امیر قطر با صدور حکمی «سلطان سالمین سعید المنصوری» را به عنوان سفیر فوق العاده دوحه در امارات تعیین کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سایت شبکه روسیا الیوم، دیوان امیری قطر در اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد: این تصمیم مستلزم اجرا از تاریخ صدور آن و با انتشار در روزنامه رسمی قطر است.

سلطان سالمین سعید المنصوری نخستین سفیر دوحه در امارات از زمان قطعی روابط میان دو کشور در سال ۲۰۱۷ است.

دوحه و ابوظبی ۲۹ خرداد در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده بودند که تصمیم گرفته‌اند از همین روز فعالیت سفارت قطر در ابوظبی و کنسولگری آن در دبی و سفارت امارات در دوحه را از سر بگیرند.

در بیانیه دو کشور اشاره شده است که این اقدام بر اساس توافقنامه «العلا» و علاقه مندی دو کشور برای تقویت روابط دوجانبه صورت می گیرد.

آنها همچنین تاکید کردند که این اقدام نشات گرفته از اراده رهبران دو کشور و توسعه مسیر اقدام مشترک عربی برای برآورده کردن آرزوهای دو ملت دوست است.

روابط قطر و امارات طی یک سال گذشته شاهد توسعه بوده است زیرا مقامات دو کشور با هدف ارتقای همکاری ها مطابق با نتایج اجلاس العلا دیدارها و تماس های زیادی برگزار کردند.

«محمد بن زاید» رئیس امارات در ۵ دسامبر گذشته برای اولین بار پس از بحران به وجود آمده بین کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با قطر در سال ۲۰۱۷، به دعوت «تمیم بن حمد آل ثانی» که ژانویه گذشته از ابوظبی دیدن کرده بود، به دوحه سفر کرد و در نشستی که با حضور شاه بحرین، سلطان عمان، رئیس جمهور مصر و شاه اردن برگزار شد، شرکت کرد.

بحران روابط میان عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر از ۱۵ خرداد ۹۶ آغاز شد. این چهار کشور از همان زمان با زدن اتهام های گوناگون به دوحه، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و قطر را زمینی، دریایی و هوایی به محاصره درآوردند.

دوحه نیز با رد اتهام های مطرح شده از سوی همسایگان عرب خود و مصر، آن‌ها را به کوشش برای دست‌اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرد.

این اختلافات در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در شهر «العلا» در عربستان که ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، برطرف شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha