پروژه‌های برق رسانی در ۲ مرز خوزستان در حال اجرا است

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به نزدیک شدن ایام پیاده روی اربعین حسینی، گفت: عملیات احداث و تکمیل زیرساخت‌های لازم برق برای تردد زائران در ۲ مرز چذابه و شلمچه در حال اجرا است.

علی خدری یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراحل واگذاری انشعاب و تامین برق مواکب و مراکز خدمات‌رسان در ۲ مرز استان در این ایام انجام می‌شود.

وی با بیان این که پروژه‌های برق رسانی تا قبل از شروع مراسم پیاده‌روی اربعین تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این پروژه‌ها شامل تقویت ولتاژ، اورهال شبکه‌ و تجهیزات، افزایش ظرفیت ترانسفورماتور و شبکه‌های تامین برق مواکب مستقر در مرز چذابه و شلمچه، و توسعه و تعمیرات روشنایی معابر مسیر تردد زائران است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با تاکید بر این که رسالت این شرکت تامین و توزیع برق پایدار در ایام اربعین حسینی است، گفت: در این شرایط سخت آب و هوایی همکاران ما تلاش می‌کنند تا زائران حسینی با آرامش و خدمات رسانی مطلوب در مرزها تردد داشته باشند.

وی افزود: با وجود افزایش ۴.۴ درصدی بار شبکه برق نسبت به سال گذشته، ظرفیت انرژی مورد نیاز به دلیل شوق و اشتیاق مواکب خدمات رسان جهت گسترده‌تر کردن خدمات رسانی به زائران ، نیاز به توسعه و افزایش ظرفیت شبکه برق‌رسانی و روشنایی دارد.

خدری ادامه داد: با وجود نیاز به نصب سیستم های سرمایشی و دستگاه های برودتی، سردخانه‌های سیار و برج های نوری، مشکلی از نظر تامین انرژی برق در مرزها وجود ندارد و برنامه ریزی لازم برای پایداری شبکه برق در مسیر زائران توسط خادمان حسینی در شرکت توزیع برق خوزستان در حال انجام است.

مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

به گزارش ایرنا، حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ روز اربعین حسینی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha