۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85178342
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پوتین: حجم بی‌سابقه‌ای از تجهیزات نظامی غرب در ۲۴ ساعت گذشته نابود شد

تهران- ایرنا-ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی خود اعلام کرد که تجهیزات نظامی غربی زیادی در ۲۴ ساعت گذشته در جریان جنگ اوکراین نابود شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، وی امروز در این دیدار اعلام کرد که حجم بی‌سابقه‌ای از تجهیزات غربی در عملیات نظامی ویژه طی ۲۴ ساعت گذشته نابود شد.

این اولین دیدار بین دو رئیس‌جمهوری پس از شورش ناکام گروه واگنر است که در سنت‌پترزبورگ انجام شد. ضد حمله اوکراین و بحث گسترش ناتو از مهمترین محورهای گفتگوی دو طرف بود.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، لوکاشنکو در حال بیان این بود که «هیچ ضد حمله‌ای وجود ندارد» که پوتین با قطع صحبت‌های او تاکید کرد: یک ضد حمله وجود دارد اما شکست خورده است. 

یک کانال تلگرامی وابسته به لوکاشنکو به نقل از وی که لحن طنز آمیزی داشت نیز نوشت: نیروهای گروه واگنر که اکنون در حال آموزش ارتش بلاروس هستند، دوست دارند با عبور از مرز وارد لهستان شوند.

این کانال تلگرامی به نقل از رئیس جمهوری بلاروس نوشت: افراد واگنر به ما اصرار می‌کنند، آنها می‌خواهند به سمت غرب بروند. (می‌گویند) "بیایید یک سفر به ورشو و ژشوف برویم.

لهستان در واکنش به تمرین مشترک نظامی واگنر با نیروهای ویژه بلاروس، سربازان بیشتری را به سمت مرز با همسایه شرقی خود اعزام کرده است.
پوتین همچنین اظهار داشت که طرف اوکراینی به صورت کامل با تجهیزات نظامی ارائه شده توسط غرب مسلح است. وی در رابطه با تخریب بیش از ۱۵ تانک لئوپارد و بیش از ۲۰ تانک بردلی، گفت: ما هیچ وقت در طول یک روز، این تعداد خودروهای نظامی نابود نکرده بودیم.

رئیس جمهور روسیه افزود: تلفات اوکراینی از زمان شروع عملیات نظامی ویژه به ۲۶ هزار نیرو رسیده است.

لوکاشنکو در این دیدار تاکید کرد که وی نیروهای واگنر را در مرکز بلاروس حفظ می‌کند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha