تحلیلگر امنیتی: مجرمان سابقه دار به استخدام ارتش اوکراین درآمده‌اند

تهران- ایرنا- مارک سلبودا تحلیلگر روابط بین‌الملل و امنیت گفت: ارتش اوکراین بسیاری از مجرمان سابقه دار و فراری را برای مشارکت در جنگ و کشتن مردم بی گناه به استخدام خود در آورده است.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، مدرس ارشد و محقق سابق دانشکده جامعه شناسی دانشگاه دولتی مسکو، افزود: به عنوان مثال «کریگ لانگ» کهنه‌سرباز ارتش ایالات متحده که به دلیل ارتکاب چند فقره قتل در ایالت فلوریدای آمریکا تحت تعقیب است و اکنون دوشادوش با نیروهای اوکراینی می‌جنگد تنها یکی از مجرمان فراری است که برای پول، هیجان و فرصتی برای کشتن مردم بدون اینکه مجازات شود به استخدام کی‌یف در آمده‌ است.

سلبودا خاطرنشان کرد: کی‌یف همچنین از خدمات بسیاری از مجرمان داخلی نیز استفاده کرده است زیرا در همان ابتدای شروع جنگ، درهای زندان‌های خود را به روی این افراد گشوده است.

به گفته وی افرادی مانند لانگ که از سال ۲۰۱۵ به عنوان بخشی از واحدهای نئونازی اوکراین در دونباس می‌جنگند اساسا ماهیت رژیم کی‌یف را برملا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، کریل استروموسوف معاون دولت نظامی و غیرنظامی خرسون در شرق اوکراین، ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ درباره مزدورانی که به همراه نیروهای مسلح اوکراین در این منطقه می جنگند به خبرگزاری تاس گفت: مزدوران بسیاری از ایالات متحده، لهستان، فرانسه، آلمان، هلند و دیگر کشورها به همراه نیروهای ارتش اوکراین در این منطقه در جنوب این کشور می‌جنگند.

وزارت دفاع روسیه نیز روز دوشنبه (۱۸ تیر) اعلام کرد که تلاش‌های ارتش اوکراین برای پیشروی در برخی مناطق ناموفق بوده و در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۰ مزدور خارجی و نظامی خود را از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha