۱ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۰۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85177758
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری صنعتی در گناباد ۲۲۴ درصد افزایش یافت

گناباد- ایرنا- رییس اداره صنعت،‌ معدن و تجارت گناباد گفت‌: ۱۱ پروانه بهره برداری و یا مجوز جدید صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۲ هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۸۴ نفر در بهار امسال در این شهرستان انجام شد که از نظر میزان سرمایه گذاری ۲۲۴ درصد و از لحاظ تعداد ۳۳ درصد رشد داشت.

هادی ایزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ از این تعداد هفت مجوز جدید سرمایه گذاری با حجم سرمایه گذاری هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال و زمینه اشتغال مستقیم ۱۴۹نفر و چهار پروانه بهره‌برداری صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۴۵۷ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۳۵ نفر محقق شد.

وی ادامه داد:‌ مجوزهای جدید و یا بهره برداری صنعتی در بخشهای تولید دستمال کاغذی، انواع بلوک و آجرسفال، بازیافت، اتاق کامیون ماشین سازی و تجهیزات، تجهیزات پزشکی، محصولات بهداشتی، مواد غذایی، قطعات پلاستیکی و محصولات بتونی صادر شده است.

رییس اداره صنعت،‌ معدن و تجارت گناباد گفت:‌ ۲۹۲ میلیارد ریال تسهیلات از منابع داخلی، تبصره‌ای و روستایی طی همین مدت به ۱۱ طرح و واحد صنعتی این شهرستان پرداخت شد که به دلیل سیاست های انقباضی و سخت گیرانه بانکها با ۵۵ درصد کاهش مواجه بود.

ایزدی افزود:‌ از مجموع ۲۱۰ نفر شغل جدید که طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در گناباد انجام شد ۱۲۸ شغل در بخش تجارت و ۳۱ فرصت شغلی در بخش صنعت و معدن محقق و در مجموع ۱۲۵ هزار تن کالای صنعتی در گناباد تولید شد.

وی اظهار کرد:‌ سه هزار و ۵۳۵ تن کالا به ارزش ۹۶۹ هزار دلار شامل ظروف چینی، سنگ نما، نشاسته، گلوتن، زعفران و پسته و نمک بسته بندی شده، ظروف مقوایی، پودرهای معدنی از شهرستان گناباد صادر شده است که با وجود محدودیت ها و تشدید تحریم های اقتصادی نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶۵ درصد رشد نشان می دهد.

رییس اداره صنعت،‌ معدن و تجارت گناباد گفت:تهیه ۴۷ مورد گزارش نظارتی بخش معدن، تایید سوخت معادن، صدور ۲ پروانه معدنی، تشکیل کارگروه ایمنی معادن، پیگیری برای برگزاری مزایده مورد محدوده‌های معدنی در این منطقه، تعیین تکلیف ۱۴ نقطه امید بخش معدنی با اولویت کانی های فلزی سایر اقدامات این اداره طی سه ماهه نخست امسال است که از این میزان برای پنج نقطه پروانه اکتشاف صادر و تمدید شده است.

ایزدی افزود:‌ از مجموع ۱۷۵ پروانه کسب جدید طی همین مدت در شهرستان گناباد هفت پروانه کسب برای ایثارگران صادر شده و ۴۱ واحد صنفی بدون پروانه کسب تعیین تکلیف شد.

رییس اداره صنعت،‌ معدن و تجارت گناباد گفت:‌ هزار و ۱۳۹ بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان طی سه ماهه نخست سال جاری انجام و ۱۰۱ فرم تخلف برای واحدهای صنفی متخلف تدوین و به مراجع قضایی معرفی شد.

۱۷۲ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha