۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85177692
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردن اهانت به قرآن در دانمارک را محکوم کرد

۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۰
کد خبر: 85177692
اردن اهانت به قرآن در دانمارک را محکوم کرد

تهران-ایرنا- دولت اردن تکرار اهانت به قرآن کریم این بار در دانمارک را محکوم کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه خبری المیادین، وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: اردن اقدام شنیع و جنایتکارانه یک گروه افراطی با به آتش کشیدن قرآن کریم در کپنهاگ را به شدت محکوم می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد، این اقدام یک اقدام غیرمسوولانه است که موجب تحریک احساسات مسلمانان، دامن زدن به نفرت افکنی و تهدید همزیستی مسالمت آمیز می شود.

وزارت خارجه اردن همچنین اعلام کرد: تکرار این گونه اعمال و رفتارهای نژادپرستانه مستلزم بسیج تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای مقابله و عدم اجازه به تکرا آنها، وضع قوانینی برای جرم انگاری و جلوگیری از توهین به نمادها و مقدسات دینی، تلاش برای گسترش فرهنگ صلح و افزایش آگاهی نسبت به ارزش‌های احترام مشترک است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که یک گروه افراطی و ضد اسلام‌ در دانمارک روز جمعه مقابل سفارت عراق در کپنهاگ در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید.

این اقدام تحت حفاظت پلیس دانمارک و توسط گروه Danske Patrioter انجام شد و پرچم عراق را نیز به آتش کشید.

در ویدیوهایی که توسط این گروه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، بنرهایی در دست اعضای این گروه وجود دارد که شعارهایی علیه اسلام روی آنها نوشته شده است.

این گروه گفت که این اقدام را در اعتراض به حمله به سفارت سوئد در بغداد انجام داده است.

صدها معترض سحرگاه پنجشنبه ۲۹ تیرماه در اعتراض به احتمال سوزاندن مجدد قرآن در سوئد در مقابل سفارت عراق در استکلهم، به سفارت سوئد در مرکز بغداد یورش بردند و با بالا رفتن از دیوارهای سفارت، آن را به آتش کشیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha