۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85177428
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۸۰۰ بنگاه املاک در سطح کشور پلمب شد

۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبر: 85177428
هزار و ۸۰۰ بنگاه املاک در سطح کشور پلمب شد

زنجان - ایرنا - نماینده وزیر راه و شهرسازی در ساماندهی بازار املاک و مستغلات گفت: هزار و ۸۰۰ بنگاه املاک در سطح کشور با بازرسی‌های صورت گرفته به دلیل بروز تخلفات پلمب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهادر اکبرزاده روز شنبه در جلسه کنترل بازار املاک استان، افزود: با توجه به اهمیت فعالیت واحدهای مشاوره املاک در ساماندهی بازار مسکن نظارت بر آنها با جدیت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به بازرسی های صورت گرفته از این واحدها، گفت: در زمان حاضر آمار دقیقی از بازرسی واحدهای مشاوره املاک در سطح کشور وجود ندارد که اواخر شهریورماه سال جاری به روز رسانی و اعلام می شود.

این مسوول ادامه داد: از زمان تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات تاکنون بیش از سه هزار بازدید در سطح استان تهران از مشاوران املاک انجام شده و ۷۰۰ واحد پلمب شده است.

اکبرزاده با بیان اینکه معاونت بازرسی مشاوران املاک در سطح وزارت راه و شهرسازی تازه تاسیس و نوپا است، اضافه کرد: همکاری نکردن برخی از دستگاه ها در این زمینه به علت خلاء قانونی نیست بلکه به علت مصوبات داخلی است که امیدواریم این مشکلات به زودی با ورود کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک حل شود.

وی با بیان اینکه در سطح استان زنجان یک هزار و ۱۶۰ بنگاه املاک وجود دارد، افزود: از این تعداد ۶ درصد معادل ۹۳ بنگاه معاملات املاک فاقد پروانه کسب است.

ضرورت شناسایی بنگاه های املاک فاقد مجوز کسب در زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز بر لزوم شناسایی بنگاه های املاک فاقد مجوز کسب در زنجان تاکید کرد و گفت: متاسفانه تعداد زیادی از مشاورین املاک در زنجان فاقد پروانه کسب هستند و کد فعالیت ندارند.

اصغر اسماعیلی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی استان در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات ماموریت ویژه ای دارد، افزود: طی هفته گذشته با بازدید انجام گرفته از بازار مسکن استان، نقاط ضعف و قوت موجود در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: وظایف هر دستگاه مشخص است و همه دستگاه های دخیل در این امر باید به صورت جهادی وارد عمل شوند تا به نتیجه خوبی در بازار مسکن برسیم.

این مسوول خاطر نشان کرد: یکی از موارد مهم در افزایش قیمت فروش مسکن در بازار املاک و مستغلات، شناسایی خانه های خالی است که در این راستا برای هریک از اعضای کارگروه، وظایفی تعریف شده و باید همه دستگاه های اجرایی پای کار باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha