۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85177362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: نیازمند نقشه راهی برای هوش مصنوعی در کشور هستیم

زنجان - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نیازمند نقشه راهی در حوزه هوش مصنوعی و مسائل آن برای کشور هستیم و باید تدابیر لازم در این زمینه صورت گیرد.

مصطفی طاهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به دغدغه نمایندگان مجلس نسبت به مساله هوش مصنوعی اشاره کرد و افزود: پس از تصویب و اعلام قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی، موضوع هوش مصنوعی و مسائل پیرامون آن به یکی از دغدغه‌های نمایندگان تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر حکمرانی در کشور با داده های هوشمند انجام شود خیلی از معضلات حل خواهد شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به این موضوع در خصوص هوش مصنوعی مقداری عمیق‌تر و دقیق‌تر روی مساله کار کردیم و به ۱۰ راهبرد در این حوزه رسیدیم که هر راهبرد محورهای مختلف مربوط به خود را دارد.

طاهری با بیان اینکه اولین راهبرد، شناسایی و پشتیبانی ویژه از شرکت‌های دانش‌ بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی است، گفت: سرمایه‌گذاری دراز مدت در پژوهش‌های متمرکز در هوش مصنوعی، توسعه همکاری انسان و هوش مصنوعی و پژوهش برای درک پیامدهای اخلاقی، عمومی و اجتماعی توسعه هوش اجتماعی از جمله این راهبردهاست.

وی افزود: توسعه هوش مصنوعی بی‌خطر و امن از دیگر راهبردهای ما در موضوع هوش مصنوعی است که باید برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha