رییس دانشگاه الزهرای کربلا: هیچ قدرتی نمی‌تواند بین ملت عراق و ایران تفرقه ایجاد کند

سبزوار- ایرنا- رییس جامعه الزهرای کربلا گفت: روابط عمیق کشورها و ملت‌های عراق و ایران بیانگر همبستگی و خویشاوندی آنهاست و هیچ قدرتی نمی‌تواند بین ۲ ملت و دولت تفرقه ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، دکتر زینب ملاسلطانی روز شنبه در نشستی با مسوولان دانشگاه حکیم سبزواری افزود: ملت ایران پیرو دین اهل بیت (ع) و میراث‌دار تمدنی بزرگ و فرهنگی وسیع است.

وی اظهار داشت: انتخاب ایران به عنوان محل حضور اهل بیت (ع) هدفمند بوده است، چنانکه امام رضا (ع) برای حضور در این سرزمین انتخابی هدفمند داشتند و حامل پیام‌های آسمانی بودند.

رییس جامعه الزهرای کربلا گفت: امروز دشمنان در تهاجمی خطرناک، اندیشه و ارزش‌های اسلام و دین ما را نشانه رفته اند که باید در کنار هم و با همفکری راه حل‌های مناسبی برای مقابله با آنان ارائه دهیم.

دکتر ملاسلطانی افزود: ۲ ملت‌ ایران و عراق به خاطر افکار وارداتی قدرت‌های استکباری، که افکار ضد دینی را ترویج و منتشر می‌کنند، در معرض خطر قرار گرفته اند که باید با ترویج تفکر حسینی و مهدوی توطئه دشمنان را خنثی کرد.

وی با اشاره به اهمیت شهر کربلا تصریح کرد: کربلا و نیز انقلاب و قیام امام حسین(ع) در ذهن و وجود اندیشمندان و متفکران ما می‌ماند و دشمن نمی‌تواند این نهضت را خاموش کند.

وی با تشکر از دعوت کریمانه دانشگاه حکیم سبزواری گفت: دانشگاه الزهرای کربلا مروج و مرجع علم و معرفت و ارزش‌های اخلاقی است تا در رفتار و کردار بانوان، به عنوان خواهران، مادران و مربیان آینده تحول ایجاد کند.

دانشگاهی عراقی: هیچ قدرتی نمی‌تواند بین عراق و ایران تفرقه ایجاد کند

دکتر ملاسلطانی افزود: دانشگاه الزهرا، دانشگاهی نوپا و با چهار سال قدمت دارای سه دانشکده است و این دانشگاه با نگاه به مسائل اخلاقی، اعتقادی و فکری به دنبال تربیت نسلی از زنان بافرهنگ، آگاه و حامل ارزش‌های امام حسین (ع) و راه حضرت زهرا(س) و حضرت زینب (س) است.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه های همکاری بین دانشگاه الزهرا با برخی از دانشگاه های ایران همچون دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: این دانشگاه علاقه مند به گسترش همکاری های مختلف با دانشگاه حکیم سبزواری است.

رییس جامعه الزهرای کربلا گفت: در ۱۰ صفر امسال گردهمایی زنان دانشگاهی در کربلا با محوریت دانشگاه الزهرا به منظور ارائه خدمات فرهنگی، روانشناسی و بهداشت سلامت به زائران اربعین برگزار می شود که از بانوان دانشگاه حکیم سبزواری نیز برای حضور در این همایش دعوت می شود.

مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: ۲ کشور ایران و عراق از دیرباز روابط دینی و فرهنگی عمیقی داشته اند و نقش کشور عراق در اعتلای فرهنگ اسلامی ایرانی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

دانشگاهی عراقی: هیچ قدرتی نمی‌تواند بین عراق و ایران تفرقه ایجاد کند

حجت الاسلام رضا ایمانی‌خواه افزود: تشیع اصیل از طریق عراق و از مسیر شهرهای کوفه، بغداد، حِلّه و نجف در ایران ریشه دوانید و زمینه انتقال این فرهنگ به سرزمین‌های اسلامی و ایران فراهم شد.

وی اظهار داشت: با درآمیختن خون پاک شهدای مدافع حرم به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، زمینه تمدن نوین اسلامی فراهم شده است.

حجت الاسلام ایمانی خواه افزود: یکی از ابعاد توطئه دشمن فاصله گرفتن نسل جوان از فرهنگ اسلامی است که رویداد پرشور راهپیمایی اربعین نقشه دشمن را خنثی می کند.

به گزارش ایرنا، با قرار گرفتن نام دانشگاه حکیم سبزواری در فهرست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت تعلیم عراق، زمینه تحصیل دانشجویان آن کشور در این دانشگاه فراهم شده است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو، دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha