سد «سرداب» فریدونشهر اصفهان ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: پیشرفت فیزیکی سد «سرداب» واقع در شهرستان فریدونشهر در غرب استان با حمایت وزارت نیرو به ۸۶ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، روز شنبه به نقل از حسن ساسانی افزود: عمده عملیات اجرایی سد سرداب با گنجایش حدود ۴۲ میلیون مترمکعب شامل خاکبرداری بدنه به حجم ۶۴۰ هزار مترمکعب، آب‌بندی پی به میزان ۲۴ هزار متر طول، خاکریزی بدنه به حجم یک میلیون و ۴۴۳ هزار مترمکعب و خرید تمام و نصب قسمت عمده از تجهیزات ابزار دقیق، اقدامات انجام گرفته است.

وی با اشاره به این که عملیات اجرایی سد مهر ۱۳۹۱ آغاز شده بود، ادامه داد: سد سرداب از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی به ارتفاع ۵۴ متر و طول تاج ۸۲۰ متر در روستای سرداب و جنوب شهر فریدونشهر در غرب استان اصفهان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: با تأکید مقام عالی وزرات نیرو برای پیشبرد طرح و تکمیل پروژه های آبی استان و با توجه به روند کار انتظار می‌رود بزودی شاهد آبگیری این سد باشیم.

ساسانی تصریح کرد: با توجه به شرایط بارش‌ها در سال‌های اخیر و به منظور ذخیره‌سازی آب مازاد رودخانه سرداب در فصول پر باران و رهاسازی آن در فصول کم باران جهت تنظیم آب عبوری از تونل چشمه‌لنگان، تکمیل و بهره برداری از این سد از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای در سالجاری است.

به گزارش ایرنا، تکمیل سد سرداب فریدونشهر با هدف مدیریت سیلاب‌های فصلی و ایجاد منابع آبی جدید از جمله مُطالبات مردم این شهرستان است.

شهرستان سردسیر فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

جدیدترین عکس از سد سرداب
سد سرداب در دست تکمیل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha