آیت الله عاملی: هدف ایرنا تحکیم روابط ایران و جمهوری آذربایجان است

اردبیل-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: از اهالی آذربایجان می‌خواهم به خبرگزاری ایرنا وثوق و اعتماد کنند و یقین داشته باشند که خبرگزاری ایرنا هرچه بگوید حقیقت و واقعیت است و هدف دست‌اندرکاران آن تحکیم روابط دو کشور است که بین مسلمان‌ها اختلاف و عداوت و کینه نباشد.

آیت الله سیدحسن عاملی در گفت و گو با ایرنا ضمن آرزوی سلام و دعا برای مردم آذربایجان و قبولی عزاداری‌های ایام محرم الحرام اظهار کرد: از خداوند برای آذربایجان سربلندی آرزو می‌کنم. توسعه آذربایجان را فخر و شرف خود می‌دانیم، عزت آذربایجان را عزت خود می‌دانیم و گرفتاری و سختی مردم آذربایجان را سختی و دشواری خود می‌دانیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: در موضوع قره باغ رهبر بزرگ ما فتوا داد که کل قره‌باغ باید به آذربایجان برگردد و مشاور عالی رهبری آقای ولایتی حرف‌های مهمی درباره قره باغ دارند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه هرچه دو کشور به هم نزدیک شوند به نفع هر دو کشور است و اختلاف بین دو ملت جایگاهی ندارد، گفت: ما دشمن مشترک داریم که ذهن‌ها را تخریب کرده و تصویر بدی از ایران برای مردم آذربایجان ارائه می کند. لازم است هر دو کشور تلاش کنند واقعیت‌ها را شفاف اطلاع رسانی کنند و نگذارند شیطان وارد شود و تزویل درست کند.

وی در توضیح معنای تزویل اظهار کرد: تزویل در قرآن به معنای خوب را بد، بد را خوب، شقاوت را سعادت و سعادت را شقاوت، هدایت را ضلالت و ضلالت را هدایت، حق را باطل و باطل را حق نشان دادن است. دجال به این می‌گویند که طلا و موی بز (قیزیل و غزیل) را در هم آمیخته موی بز را به نام طلا به مردم بدهد.

آیت الله عاملی گفت: در کشور ما کسانی که دلشان برای دو کشور می‌سوزد، تلاش می‌کنند کانال‌هایی باشد تا خبرهای درست به مردم عزیز آذربایجان برسد که یکی از این‌ها کانال ولایت هست که به زبان‌های متعدد از جمله به زبان آذربایجانی خبر منتشر می‌کند.

وی افزود: یکی از خبرگزاری‌های مطرح در دنیا ایرنا است که کشورهای بزرگ اگر بخواهند خبرهای ایران را ببینند به ایرنا مراجعه می‌کنند و یک مرجع خبر رسمی است. این خبرگزاری تصمیم گرفته است با خط و ادبیات و زبان آذربایجان خبرهای درست را منتقل کنند و هدفشان از راه‌اندازی این بخش این است که روابط دو کشور و علاقه‌شان تحکیم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شیاطینی که ذهنیت‌ها را به هم می‌ریزند پول‌های زیادی هزینه می‌کنند تا روابط بین دو ملت را به هم بزنند برای همین عزیزان ما این مرکز را ایجاد کردند و من تبریک عرض می‌کنم که چه کار خوبی کردند. جای این مرکز خالی بود و خیلی وقت پیش باید راه‌اندازی می‌شد.

امام جمعه اردبیل راه اندازی بخش زبان آذربایجانی ایرنا را تبریک گفت و ادامه داد: از اهالی آذربایجان می‌خواهم به این خبرگزاری وثوق و اعتماد کنند و یقین داشته باشند که خبرگزاری ایرنا هرچه بگوید حقیقت و واقعیت است و دست‌اندرکاران آن فقط یک هدف دارند و آن این است که بین مسلمان‌ها اختلاف و عداوت و کینه نباشد.

وی با بیان اینکه راه اندازی این بخش می‌تواند روابط دو کشور را هم مستحکم کند، گفت: حتماً دشمن درباره این کار حساس خواهد شد. چون هیچ وقت دشمنان دو ملت نمی‌خواهند دو ملت به هم نزدیک شود و هر وقت دو ملت به هم نزدیک شدند تلاش‌هایی کرده اند و این مرکز خبر را برای شما تخریب خواهند کرد.

آیت الله عاملی اضافه کرد: من امین هستم و برای شما ضمانت می‌کنم که این مجموعه خیلی خوب است. فکرشان و سیاستشان درست است و راهی که انتخاب کردند آن هم درست است. خبرهای درست ایران را می‌توانید از این مرکز دریافت کنید که هم به نوشتار و هم ادبیات شما اطلاع رسانی خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: چقدر خوب است که شما عزیزان هم حتما با این مرکز ارتباط داشته باشید خبرها، علایق و حرف‌های خودتان را به این‌ها برسانید.

وی با بیان اینکه دو ملت می‌توانند نقش بزرگی در توسعه روابط دو کشور ایفا کنند، گفت: وظیفه همه است جلو اختلاف را بگیرند فقط وظیفه مراکز خبری نیست. خداوند نام اختلاف را شرک گذاشته است و کسانی که اختلاف می‌اندازند مشرک هستند و هر پیغمبری را خدا فرستاده که جلوی تفرقه را بگیرد.

امام جمعه اردبیل راه اندازی این بخش ایرنا را بسیار امیدوار کننده ارزیابی کرد و گفت: بنابراین این اقدام بسیار امیدوار کننده است و انشاءالله در ایران حقایق، واقعیات و خبرها را منعکس خواهند کرد و مدنیت و فرهنگ ایران را برای شما تصویر خواهند کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: انشاالله خداوند توفیق بدهد ما جایی که زندگی می‌کنیم را سالم نگه داریم تا زمین و زمینه برای ظهور صاحب عصر و زمان فراهم شود و حضرت ظهور کند و ما هم در کنار حضرت باشیم و حضرت که دنیا را اصلاح خواهد کرد چه زیبا خواهد شد ما هم در اصلاح آن اشتراک داشته باشیم.

آیت الله عاملی تصریح کرد: خبر مرکز اصلاح مرکز است و هرجا در خبرگزاری باز می‌شود. هدف اول و کارش اصلاح فکر، باور و اعتقاد و رفتارها است و خبرگزاری‌ها نقش مهمی در باز شدن گره‌های ذهنی دارند.

وی با اشاره به رایج شدن خبرهای جعلی در دنیا اظهار کرد: الان در حق من حرفهایی می زنند که من روحم خبر ندارد وقتی پشت آن را می‌گیریم می‌بینیم در آلبانی نوشته می‌شود. شکر خدا که خدا آنها را پراکنده کرد .

امام جمعه اردبیل افزود: آنها پشت هزاران دستگاه کامپیوتر نشسته بودند و درباره ایران خبرهای جعلی منتشر می‌کردند به هر حال باید جایی باشد اینها را روشنگری کند از این جهت من با چشم قداست به مراکز خبر نگاه می‌کنم چون می‌خواهند ملت‌ها را یکی کنند. یکی شدن ملت‌ها قداست دارد که خداوند به آن دستور داده و هرچه خدا دستور بدهد قداست دارد. انشالله به بهترین وجه از این خبرگزاری استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، وبسایت آذری خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یازدهمین زبان خارجی ایرنا با حضور مدیرعامل ایرنا و مقامات سفارت ایران و مدیران رسانه ای جمهوری آذربایجان در باکو افتتاح شد. به گفته علی نادری مدیرعامل ایرنا، دفتر ایرنا در باکو نیز بزودی فعال خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha