۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85176994
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هوای اصفهان در آخرین روز ماه تیر همچنان ناسالم است

اصفهان - ایرنا - هوای کلانشهر اصفهان در آخرین روز ماه تیر امسال همراه با گرد و خاک است و در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش ایرنا، طبق اطلاعات مندرج در پایگاه اینترنتی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ایستگاه های پایش دائم بر حسب شاخص کیفیت هوا (AQI) در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز شنبه با میانگین ۱۵۴ (AQI) در وضعیت ناسالم برای عموم است.

بر این اساس، شاخص کیفی هوا در ایستگاه احمدآباد ۱۳۶، پروین ۱۹۸، رودکی ۱۲۰ و خرازی ۱۶۰ (AQI) است و اطلاعات مربوط به ۱۰ ایستگاه دیگر پایش کیفی هوای کلانشهر اصفهان در پایگاه اینترنتی اداره کل حفاظت محیط زیست این استان منتشر نشده است.

شاخص کیفی هوای شاهین شهر، قهجاورستان و مبارکه نیز در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان از ۲۲ تیر جاری در وضعیت ناسالم قرار داشته بطوری‌که سه روز در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم و هفت روز در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

پیش از این اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اعلام هشدار سطح نارنجی نسبت به نفوذ و ماندگاری توده گرد و خاک تا دوشنبه دوم مرداد اطلاع رسانی کرد.

بر این اساس، وزش باد شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای و تداوم فعالیت کانون‌های گرد و خاک داخلی در مناطق شرقی و شمالی استان، خیزش گردوخاک، تداوم کاهش کیفیت هوا و کاهش دید تا این تاریخ پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha