هفت هزار و ۵۳۰ واحد مسکن روستایی هفته دولت در  کشور افتتاح می شود

ساری - ایرنا معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از افتتاح و بهره برداری از هفت هزار و ۵۳۰ واحد مسکن روستایی در کشور در ایام هفته دولت امسال در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا سهرابی روز شنبه در جلسه شورای مسکن مازندران که در محل استانداری این استان برگزار شد، افزود: از زمان اجرای طرح نهضت ملی و قانون جهش تولید مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کار احداث ۴۵۲ هزار واحد مسکونی را در مناطق مختلف کشور آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد، ۲۹۶ هزار واحد در قالب مسکن روستایی و ۱۵۵ هزار واحد نیز در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف شهری کشور در دست اقدام است.

وی، شمار واحدهای مسکونی در حال احداث در بخش مسکن روستایی در مازندران را نیز ۱۱ هزار و ۳۵۶ واحد اعلام کرد و گفت که از این تعداد نیز هفت هزار و ۲۳۴ واحد افتتاح و بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن روستایی، محور مشارکت مردم هستند که یا در قالب خودمالکی و یا در قالب بافت های فرسوده در حال احداث واحدهای مسکونی هستند، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کار هدایت، نظارت، تهیه مصالح ساختمانی و استعلام خدمات فنی طرح های هادی و یا پرداخت تسهیلات را بر عهده دارد.

هفت هزار و ۵۳۰ واحد مسکن روستایی هفته دولت در  کشور افتتاح می شود

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ارتباط با تامین واحدهای مسکونی برای اقشار کم درآمد و محرومان جامعه نیز افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تامین مسکن این خانواده ها از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) ویا در قالب طرح ایتام و معلولان مشارکت دارد.

سهرابی با بیان اینکه مازندران در مقایسه با دیگر استان های کشور، کمترین تعداد متقاضیان مسکن شهری را در اختیار دارد که علت این امر نیز ناشی از کمبود زمین در این استان است، گفت: در قالب اجرای طرح نهضت ملی، کار احداث ۸۴۲ واحد مسکونی در مناطق شهری مازندران آغاز شد و که از این تعداد نیز ۵۸۶ واحد با مشارکت بنیاد مکسن انقلاب اسلامی و ۲۵۶ نیز بصورت گروه ساخت در حال احداث است.

وی بیان کرد: با برسی های صورت گرفته مردم مازندران برای تامین آورده شخصی خود در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن با مشکل مواجه هستند، بیان کرد: تعداد محدودی از متقاضیان واجد شرایط زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند که کار تسهیلات بلاعوض از طریق این دو نهاد در حال انجام است.

وی از افزایش قیمت مصالح ساختمانی بعنوان دیگر مشکل اساسی در مازندران نام برد و افزود: قیمت هر مترمکعب بتن از یک میلیون و ۱۰۰ اکنون به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.
طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.
همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha