۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۶
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85176697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام روس: مسکو بنادر اوکراین را بعنوان اماکن نظامی در نظر می‌گیرد

تهران-ایرنا- دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه گفت که روسیه بنادر دریای سیاه اوکراین را محل استقرار ارتش اوکراین در نظر می‌گیرد.

به گزارش جمعه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس", پولیانسکی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره طرح صادرات غلات اوکراین گفت: اوکراین در طول یک سال گذشته و هنگام اجرای طرح غلات, ظرفیت‌های دفاعی، سوخت قابل توجهی را در بنادر دریای سیاه ذخیره کرد. همچنین, منابع نظامی قابل توجه و مزدوران خارجی در این بنادر مستقر بودند. اکنون که این طرح منقضی شده است، ما برای اصلاح این وضعیت اقدام کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: ما زیرساخت‌های بندری دریای سیاه اوکراین را محل استقرار و تجهیز ارتش اوکراین با سلاح‌های غربی می‌دانیم که علیه روسیه استفاده می‌شود.

این دیپلمات همچنین هشدار داد که روسیه ضمانت‌های امنیتی برای کشتی‌هایی که عازم بنادر اوکراین هستند را لغو کرده است.

وی افزود: "اکنون، همه کشتی‌هایی که از طریق دریای سیاه به سمت بنادر اوکراین حرکت می‌کنند، به عنوان حمل کنندگان احتمالی محموله‌های نظامی در نظر گرفته می‌شوند. از این رو، کشورهای مالک چنین کشتی‌هایی به عنوان طرف‌های جنگ اوکراین و حامی رژیم کی یف تلقی خواهند شد. "

به گزارش ایرنا, دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه ۲۶ تیرماه با اعلام به تعلیق درآوردن طرح توافق صدور غلات اوکراین از سوی روسیه گفت که روسیه زمانی به توافقنامه بازمی‌گردد که پایبندی به بخش دوم توافق اجرا شود؛ این قسمت غرب را ملزم می‌کند تا محدودیت‌ها بر صادرات کشاورزی و کود را رفع کند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در واکنش به اقدام روسیه گفت: من عمیقاً از تصمیم روسیه برای توقف و پایان دادن به اجرای طرح دریای سیاه (توافق صادرات غلات) از جمله لغو تضمین‌های امنیتی روسیه در کشتیرانی در بخش شمال غربی دریای سیاه متاسفم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha