۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۴۴
کد خبرنگار: 2493
کد خبر: 85176694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیام تسلیت مقامات کشوری درپی درگذشت آیت‌الله صانعی

تهران - ایرنا - جمعی از مسئولان کشوری و چهره‌های سیاسی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت الله حسن صانعی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از یاران حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،  آیت‌الله حسن صانعی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام(ره) عصر جمعه ۳۰ تیر در ۸۹ سالگی درگذشت؛ وی متولد ۱۳۱۳ در نیک‌آباد اصفهان بود که در سال ۱۳۶۲ متعاقب حکم امام راحل به عنوان سرپرست بنیاد پانزده خرداد منصوب شد.

محمدباقر قالیباف رئیس‌ مجلس‌ شورای اسلامی در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله شیخ حسن صانعی تصریح کرد: ارتحال روحانی جلیل‌القدر آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی یار و همراه صدیق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تأسف و تأثر گردید.

وی در پیام خود نوشت:‌ آیت‌الله شیخ حسن صانعی در طول عمر خویش به‌عنوان عالم مجاهد در ترویج معارف اسلامی و علوم عالی دینی و در سنگرهای متعدد –چه در دوران مبارزات نهضت اسلامی به‌عنوان یکی از ملازمان حضرت امام که بارها بازداشت و تبعید و زندانی شد و چه پس از پیروزی انقلاب از جمله مأمور امورات شرعی و سرپرستی بنیاد پانزده خرداد– به انجام خدمات مخلصانه اهتمام داشتند که کارنامهٔ درخشان ایشان بیانگر ارادتمندی به انقلاب و نظام اسلامی است.

رییس مجلس با عرض تسلیت به رهبر معظّم انقلاب، روحانیت معزز و بیت مکرم، برای این عالم پرهیزگار رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت کرد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پیامی نوشت:  ارتحال مجاهد مبارز و یار دیرین امام و رهبری، مرحوم حجةالاسلام  و المسلمین آقای حاج  شیخ حسن صانعی (رضوان الله علیه) موجب تأسف و تالم فراوان گردید.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: این شخصیت خدوم و بزرگوار از ابتدای نهضت اسلامی در خدمت اهداف نهضت و حضرت امام رحمةالله علیه بودند و عمر با برکت خویش را خالصانه صرف خدمت به نظام جمهوری اسلامی و مردم و همچنین نشر معارف و ترویج شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام نموده و در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله ریاست بنیاد پانزدهم خرداد و با حکم مقام معظم رهبری به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خدمات ماندگار و ارزشمندی را برجای گذاردند.

وی درگذشت این عالم خدمتگزار را به علمای اعلام، ارادتمندان و بویژه بیت مکرم وی تسلیت گفت و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با ابراز تاسف و تاثر درگذشت آیت‌الله حسن صانعی یار دیرین و محبوب امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عالم مجاهد خدوم، نوشت: آن روحانی مبارز از اوان جوانی در خدمت امام و نهضت امام و ترویج فرهنگ مبارزه و جهاد بود و در این راه با صدق و اخلاص، گمنامانه گام برداشت و از هیچ کوششی در این مسیر نورانی فروگذار نکرد.

وی افزود: مجاهدت‌های ارزشمند آن مرحوم در بنیاد پانزده خرداد در خدمت به محرومان و مستضعفان باقیات الصالحات او است.

حاج علی اکبری، حضور فعال و موثر در دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه و سپس در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با حکم امام عزیز و رهبر حکیم انقلاب، در بیش از دو دهه از جمله خدمات و حسنات ماندگار آیت‌الله صانعی دانست و به نمایندگی از اعضای محترم شورای سیاستگذاری و نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور، فقدان این یار صادق انقلاب و نظام را به علاقمندان و وابستگان آن فقید سعید به ویژه خانواده مکرم او تسلیت گفت و در ایام سوگ و عزای سید و سالار شهیدان برای او غفران واسعه الهی و علوّ درجات را تمنّا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله حاج شیخ حسن صانعی نوشت: این عالم مجاهد همواره در عمر پربرکت خود با نگاهی متعهدانه و دلسوزانه به رسالت دینی خویش، کارنامه‌ای درخشان از فعالیت علمی، سیاسی و فرهنگی رقم زد و وی؛ از شخصیت‌های مؤثر در مبارزات نهضت اسلامی و از چهره‌های برجسته در امر نشر معارف الهی بود.

محمدباقر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تسلیت درگذشت آیت الله شیخ حسن صانعی یار صدیق و همراه دیرین امام راحل (ره)، نوشت:آن عالم انقلابی و خدوم از زمره نزدیکترین یاران بنیانگذار انقلاب اسلامی بود که در دوران خفقان رژیم ستمشاهی وفادارانه در خدمت نهضت امام(ره) بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسئولیتهای مختلف و از جمله در بنیاد ۱۵خرداد و مجمع تشخیص مصلحت نظام از تلاش برای خدمت به نظام مقدس اسلامی و همراهی با رهبری معظم انقلاب مضایقه نکرد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha