تاکید چین بر پذیرش اعضای جدید و توسعه گروه بریکس

تهران-ایرنا- معاون اجرایی وزارت خارجه چین بر توسعه همکاری با کشورهای در حال توسعه و پذیرش اعضای جدید در گروه «بریکس» تاکید کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری تاس روسیه، «ما ژائو شو» روز پنج شنبه در نشست وزرای خارجه کشورهای بریکس خاطرنشان کرد: چین به همراه کشورهای عضو بریکس آماده تقویت همبستگی و همکاری با کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور است.

وی بر عملی شدن توافقنامه های امضا شده بین چین و کشورهای بریکس تاکید کرد و گفت: چین از توسعه بریکس و پذیرش اعضای جدید حمایت می کند.

این مقام چینی از نشست آتی سران بریکس در ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی به عنوان فرصتی برای گسترش همکاری ها بین کشورهای عضو یاد کرد.

برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی اعضای گروه بریکس هستند. نشست آتی سران این سازمان در ۲۲ تا ۲۴ آگوست برگزار خواهد شد.

ایران نیز درخواست عضویت در بریکس را ارائه کرده و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، عضویت در بریکس را گام بعدی ایران برای پیوستن به سازمان‌های منطقه‌ای برشمرد و گفت: رییس جمهوری به عنوان مهمان ویژه به نشست سران بریکس پلاس که هفته اول شهریورماه در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود، دعوت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha