۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۳:۵۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85176053
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترکیه هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد

۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۳:۵۰
کد خبر: 85176053
ترکیه هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه ترکیه پنجشنبه شب در بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت خارجه ترکیه هتک حرمت نفرت انگیز روز پنجشنبه به قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در استکهلم پایتخت سوئد را با شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: حمله نفرت انگیز روز پنجشنبه علیه کتاب مقدس ما قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در استکهلم پایتخت سوئد را به شدیدترین لحن محکوم می‌کنیم.

وزارت خارجه ترکیه افزوده است: پس از حمله نفرت انگیز به قرآن در مقابل مسجدی در استکهلم در ۲۸ ژوئن (۷ تیر)، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای که در ۱۲ ژوئیه (۲۱ تیر) تصویب کرد، حمله به قرآن را نفرت پراکنی دینی دانست.

در ادامه این بیانیه آمده است: از سوئد انتظار داریم در چارچوب مسئولیت‌های بین المللی خود به ویژه تعهدات خود در چارچوب سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا و شورای اروپا، اقدامات بازدارنده‌ای برای جلوگیری از این جنایت نفرت انگیز علیه دین اسلام و میلیاردها مسلمان انجام دهد.

وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه تاکید کرده که آنکارا آماده همکاری با کشورهایی است که شاهد چنین حملاتی در زمینه اسلام هراسی، بیگانه هراسی، نژادپرستی و تبعیض هستند.

پلیس سوئد روز چهارشنبه در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واکنش به هتک حرمت دوباره قرآن در سوئد، گفت: این بسیار واضح و روشن است که بی احترامی به کتب مقدس و اماکن عبادت غیر قابل قبول است اما متاسفانه قرن‌ها است که از این گونه اقدامات برای تحریک استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: احترام مردم به مذهب یکدیگر مهم است و مردم نباید رسیدگی به این مسائل را در اختیار خود بگیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha