۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱:۵۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85176040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عربستان هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه عربستان سعودی پنجشنبه شب در بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ریاض اقدامات مکرر و غیرمسئولانه مقامات سوئدی در اعطای مجوز رسمی به برخی افراط‌گرایان برای سوزاندن و هتک حرمت قرآن کریم را به شدت محکوم می‌کند، اقدامی که نوعی تحریک سیستماتیک مسلمانان در جهان است.

این بیانیه می‌افزاید: وزارت امور خارجه کاردار سفارت سوئد در عربستان را احضار خواهد کرد تا یادداشت اعتراضی را به وی تسلیم کند که شامل درخواست عربستان از مقامات سوئد برای اتخاذ همه اقدامات فوری و ضروری برای جلوگیری از این اقدامات شرم آور است که تمام آموزه‌های دینی، قوانین و هنجارهای بین المللی را نقض می‌کند.

پلیس سوئد روز چهارشنبه در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واکنش به هتک حرمت دوباره قرآن در سوئد، گفت: این بسیار واضح و روشن است که بی احترامی به کتب مقدس و اماکن عبادت غیر قابل قبول است اما متاسفانه قرن‌ها است که از این گونه اقدامات برای تحریک استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: احترام مردم به مذهب یکدیگر مهم است و مردم نباید رسیدگی به این مسائل را در اختیار خود بگیرند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha