۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85175970
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

فاصله یک قدمی شطرنج‌باز شیرازی با قهرمانی مسابقات بین‌المللی جام گیلان

رشت - ایرنا - دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام گیلان پنجشنبه شب با انجام دور نهم و صدرنشینی حمیدرضا طهماسبی پیگیری شد تا این شطرنج‌باز اهل استان فارس یک گام تا قهرمانی فاصله داشته باشد.

به گزارش ایرنا، تا پایان دور هشتم و یک دور مانده به پایان جدول گروه اول (A) که شطرنج‌بازان دارای رتبه بین المللی بالای ۱۸۰۰ حضور دارند، حمیدرضا طهماسبی با کسب ۶.۵ امتیاز به تنهایی در صدر جدول این گروه قرار گرفت.

همچنین پوریا درینی استاد بزرگ شطرنج ایران به همراه بهزاد سلیمیان و مانی جاهدی با کسب ۶ امتیاز در تعقیب صدرنشین هستند.

در جدول گروه (B) که شطرنجبازان دارای رتبه بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور دارند تا پایان دور دهم، امیرحسام جلالوند، ایمان حسن‌پور مقدم و علی غیوری فر با کسب ۸.۵ امتیاز در صدر جدول قرار دارند، کارن فتحی و ایلیا شول با کسب هشت امتیاز در رتبه های بعدی قرار دارند.

دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام گیلان از عصر پنجشنبه هفته گذشته در رشت آغاز شد.

در این دوره از رقابتها حدود ۴۳۰ شطرنج‌باز از ایران و پنج کشور خارجی حضور یافتند که در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت با هم به رقابت می پردازند.

علاوه بر حضور شطرنجبازان استان‌های مختلف کشور در این دوره از رقابت‌ها، شطرنجبازانی از کشورهای عراق، افغانستان، قزاقستان، گرجستان و لبنان نیز حضور یافتند.

این مسابقات در چهار جدول برگزار می‌شود که در جدول نخست، شطرنج بازان دارای درجه بین‌المللی بالای ۱۸۰۰ و در جدول دوم نیز شطرنج بازان زیر ۱۸۰۰ حضور یافتند.

همچنین در جدول سوم رقابتهای بین المللی شطرنج جام گیلان مسابقات سریع و در جدول چهارم نیز مسابقات به صورت برق آسا برگزار شد که شطرنجبازان ایرانی عناوین قهرمانی را کسب کردند.

در پایان این مسابقات نیز به نفرات برتر جداول مختلف رقابتهای بین المللی شطرنج جام گیلان بیش از ۲۱۵ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha