وضعیت هوای چهارمحال و بختیاری به حد قابل‌قبول رسید
عکس تزئینی است.

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: وضعیت هوای این استان برای گروه‌های حساس قابل‌قبول شد.

سعید یوسف‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: هم‌اکنون با توجه به داده‌های ایستگاه پایش هوای محیطی شهرکرد میزان غلظت ذرات تا قطر ۲.۵ میکرون برابر با ۳۱ و ذرات تا قطر ۱۰ میکرون برابر با ۸۲ میکروگرم در متر مکعب است.

وی حد مجاز ذرات را ۲.۵ میکرون برابر ۳۵ میکروگرم در متر مکعب دانست و افزود: وضعیت کیفی هوا در شرایط کنونی به حد قابل‌قبول و شاخص کیفیت هوا به ۹۰ رسیده است.

یوسف‌پور تصریح کرد: البته صبح پنجشنبه با توجه به داده‌های ایستگاه پایش هوای محیطی شهرکرد میزان غلظت ذرات تا قطر ۲.۵ میکرون برابر ۶۰ و ذرات تا قطر ۱۰ میکرون برابر با ۱۲۵ میکروگرم در متر مکعب و برای گروه‌های حساس براساس غلظت ذرات تا قطر ۲.۵ میکرون ناسالم بود.

به گزارش ایرنا، براساس استانداردها شاخص کیفیت هوا بین ۰ تا ۵۰ پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا روز یکشنبه هفته آینده آسمان استان صاف و در بعدازظهرها همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مهران چراغ‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در این مدت با افزایش سرعت وزش باد در سطح منطقه، انتقال گرد و غبار، احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا انتظار می‌رود.

وی یادآور شد: در همین راستا اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تا روز یکشنبه هفته آینده در استان اطلاعیه زرد صادر کرده است.

چراغ‌پور تصریح کرد: توصیه می‌شود تا زمان بهتر شدن وضعیت آب و هوایی سالمندان، کودکان و افراد دارای شرایط خاص به‌ویژه بیماران دارای مشکل ریوی از خانه خارج نشوند و احتیاط لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha