امام جمعه یزد: خبرنگاران با جهاد تبیین امیدآفرینی کنند

یزد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حبرنگاران با تولید محتوای مناسب و جهاد تبیین در جامعه و بین مردم امید آفرینی و اعتماد بخشی کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز چهارشنبه در جمع گروهی از بانوان خبرنگار یزد افزود: ارتقای اعتماد عمومی جزو وظایف اصلی خبرنگاران و اصحاب رسانه متعهد است و باید در این خصوص به جد ماموریت ملی و انقلابی خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اعتماد عمومی مهمترین سرمایه هر جامعه و نظام است که باید توسط تمام عناصر مدیریتی، اجرایی و نظارتی حفظ و نگهداری شود ادامه داد: رسانه‌های گروهی نقش اصلی در جهاد تبیین برای امید آفرینی و اعتماد بخشی جامعه دارند.

امام جمعه یزد بیان کرد: تحلیل درست و کامل موثرترین راهکار برای مقابله با فتنه دشمن است و رسانه‌های گروهی در بخش‌های مختلف همواره این موضوع راهبردی را مدنظر خود قرار دهند که تحقق آن یک رسالت است و باید همه همکاری کنند.

ناصری به نقش مهم و اهمیت حوزه اطلاع رسانی و فعالیت بسیج رسانه برای ترویج و نهادینه کردن ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه اشاره کرد و گفت: وظیفه خبرنگاران به ویژه در شرایط کنونی در جهاد تبیین و خنثی توطئه دشمنان بسیار اهمیت دارد.

وی بیان کرد: فعالان و خبرنگاران رسانه‌های گروهی باید در عین استقلال رفتاری و کاری،‌ آگاهانه و هوشمندانه نسبت به رفع شبهات اقدام و با اطلاع رسانی به موقع و کامل توطئه دشمنان را خنثی کنند که تحقق آن در کشور یک ضرورت مهم است.

امام جمعه یزد: خبرنگاران با جهاد تبیین امیدآفرینی کنند

امام جمعه یزد همچنین توجه به درستی خبر و تاثیرگذاری آن را از دیگر ویژگی‌های و الزامات فعالیت خبری ذکر کرد و گفت: باید رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی با تحلیل‌های دقیق نسبت به تاثیرگذاری در جامعه اقدام کنند.

ناصری‌ با اشاره به اینکه مردم نباید در جهل اطلاعاتی بمانند گفت: تهیه و تولید محتواهای صادقانه و انتشار به موقع و کامل آن لازمه شفاف‌سازی در امور و آگاه‌سازی مردم در موارد مختلف است و در این خصوص باید جدی ورود کنند.

همچنین مسئول سازمان بسیج رسانه استان یزد به اهمیت جهاد تبیین و نقش رسانه‌های گروهی اشاره کرد و گفت: همکاری مخلصانه و همیشگی خبرنگاران در بسیج رسانه قابل قبول بوده و تاکنون نیز اقدامات موثری در راستای تقویت جبهه رسانه‌ای جریان انقلاب انجام شده است.

علی محمد پارسائیان افزود:‌ استفاده از ظرفیت خبرنگاران از جمله الزامات اجرایی برای افزایش سواد رسانه‌ای مردم و مسئولان است که بسیج رسانه در نظر دارد با تدوین اجرای یک سری طرح‌های عمومی و خاص این مهم را در سطح استان اجرا کند.

استان یزد حدود ۲۰۰ رسانه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha