کارشناس رسانه: در راه اندازی ایرنا آذری در گذشته سهل انگاری و مسامحه شده است

اردبیل- ایرنا - کارشناس پیشکسوت رسانه گفت: راه اندازی بخش ویژه زبان آذری در صفحه خبرگزاری رسمی کشور، کاری پسندیده است و باید سالها قبل انجام می گرفت اما به نظر می رسد در ابن رابطه سهل انگاری و مسامحه شده است.

علی فهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توجه به مطالبه فعالان قومی، حداقل در خبرگزاری جمهوری اسلامی می‌تواند پاسخی به انتظارات قومیت‌ها باشد و حتی بحرانی که معاندان در صدد ایجاد آن بین فعالان قومی هستند، را به فرصت تبدیل کند.

کارشناس پیشکسوت خبر و رسانه افزود: در سازمان صدا و سیما هم به تازگی عزیزانی در صدد راه اندازی بخش خبری ویژه مناطق قومی کشور هستند که البته در برخی از استان‌ها شروع شده است.

معاون سابق اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز استان اردبیل تصریح کرد: در موضوع قومیت‌ها از بارگذاری اخبار روتین که به وفور در تمام سایت‌ها یافت می‌شود باید پرهیز شود زیرا آنچه برای مناطق قومی مهم است، پرداختن به مسئله قومی، کمبودها و نیازهای آنان است والا ترجمه خبرهای رسمی و گذاشتن کپی پیست خبرها دردی را دوا نمی‌کند.

او خاطرنشان کرد: مردم مناطق آذری نشین انتظار دارند آنچه را که در خبرهای رسمی دیده نمی شود ببینند و با کارگزاران اخبار ارتباط داشته باشند و مطالبات خود را بیان کنند.

وی تاکید کرد: آنچه سبب بی توجهی به رسانه‌ها شده، اخبار خنثی است که در همه سایت‌ها قابل مشاهده است و خبرگزاری ایرنا باید با نگاه نقادانه، توجه جدی به مطالبات قومی داشته باشد تا بتواند در این مسیر با اقبال عمومی مواجه شود.

به گزارش ایرنا، وبسایت آذری خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یازدهمین زبان خارجی ایرنا با حضور مدیرعامل ایرنا و مقامات سفارت ایران و مدیران رسانه ای جمهوری آذربایجان در باکو افتتاح شد. به گفته علی نادری مدیرعامل، دفتر ایرنا در باکو نیز بزودی فعال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha